torsdag 8 november 2007

Snörvel igen

D var snuvig här några dagar, nu har jag igen ont i halsen och är snuvig. Som vanligt, ingen feber. Men känner mig inte lika bottenlöst trött som för några veckor sedan, och jag har ju lite mindre på gång nu också. En lång artikel borde jag jobba på, precis nu just, istället för att skriva på bloggen. Men sådär är det, det är inte bara att trycka på knappen och börja skriva....dessutom har jag just chattat med en familjeterapeut om Ds fortsatta träffar, så det är svårt att ställa om sig. Kan rekommendera Väestöliittos hemsidor, där kan man boka anonymt tid för 45 minuter diskussion på nätet (fick inte tid förrän om flera veckor då jag bokade). Det kändes skönt att få den hjälpen, gratis dessutom. Nu vet jag att om något händer, har jag någon jag kan fråga om råd. Nä, nu måste jag ta mig i kragen. Koka kaffe åt min finska kusin, som plötsligt dök upp för att reparera fähustaket och så får jag hoppas att D ännu sover, så jag skulle hinna skriva lite på artikeln. Det är svårt att hinna med allt de få timmar D sover....

4 kommentarer:

Anonym sa...

Stackarn, blir du igen förkyld! Försök med C-vitamin. Jag har nu de senaste 2 månaderna varje dag tagit 2 tabletter C-vitamin och har inte varit sjuk. Prova du också. Ingen fara fast det är en liten överdos, har hört sägas att det som inte kroppen tar tillvara, det kommer bort den "naturliga vägen". hälsn. Kiika

Anonym sa...

Hej Ulla, ai fan, flunsan puckar på igen.Det lär ska gå en megaäcklig flunsavirus, så ta nu hand om dej. Drick av detdär Ayurvediska Echina-teet, och så C-vitamin såklart, och sömn!!!! Mjölksyrebakterier vore bra att ta för att stärka immunologin oxå. Massa goda råd finns, you know.Själv dricker jag massor med varm svartvinbärssaft då flunssan är på kommande, lagar en såndär rikit stark saft o dricker flera koppar om dagen. Pirkka o Marli har goda traditionella safter...Nää men hallåå, kanske du har vinbär i frysen! Om du inte har, så köp från Sale :o). Take care honey. Katri

Annika sa...

Hoppas det inte är flunsan..har också hört att den ska vara av den grymmare sorten i år...
Gullig bild på D i inlägget nedan!! SÅ söt...

Jemayá sa...

Hej Kiika!! Efter förra förkylningen började jag ta b och c vitaminer, men de hann inte riktigt "kick in" då det inte heller fanns tid att ordentligt vila. Får hoppas att det inte blir fler förkylningar i vinter!

Katri: tack för alla goda råd, nog har jag ju försökt (te och saft etc), men jag tror nog att det helt enkelt varit lite för tungt den senaste månaden, för lite tid att vila. Körde ju lite ihop sig med jobben, men kanske det börjar plana ut nu.

Annika: blev nog flunsa, men jag tror jag klarade det med en mildare variant :).