söndag 11 november 2007

Var e nappen?!


D har rätt många nappar, det behövs några både uppe på vinden och nere, för plötsligt är alla borta. Sen dyker de upp vartefter, under stolar, soffan, bakom batterier, i skor, under trappor, i mammas fickor etc. I morse hittade jag en på en lindrigt sagt överraskande plats och jag undrar om någon annan lyckats med att hitta en napp just där, dvs i blöjan! Dessutom hade D kackat, så nappen såg ytterst oaptitlig ut...
Ni kanske undrar hur den hamnade där. Det gjorde jag själv också, men kom sen fram till händelseförloppet. Brukar byta nattblöjan först när D ligger i sängen, men då har det förstås hänt att jag t.ex. varit tvungen att hämta något, med följden att D passat på att väta ner hela rubbet. Skojigt då man annars också är som tröttast just då! I går kväll fick han "vädra", dvs satt utan blöja (med många lager trasor under....) medan vi läste böcker. Han måste ha spottat ut nappen, t.ex. då han "kommenterade", utan att jag märkt det. Den hade hamnat under honom och då jag lyfte upp honom i famnen på nya blöjan, hade nappen tydligen följt med. Den satt på framsidan, så tydligen hade den inte stört honom själv. Gissa vem som kokade napp i dag :)?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hallåååå, släng nappen veke! h.Katri

Jemayá sa...

va, lite skit kan väl inte skada :)? Nä, it's gone!