torsdag 8 mars 2012

Sjukstuga

Redan före resan hade D lite ont i magen en kväll. Jag sa att jag kan ge honom lite reiki, om det skulle hjälpa. Då sa han: "jag vet att du gav det till mommo också. Hon är ju död nu.... " :).


Faktum är att han velat att jag ska ge honom reiki dessa dagar då han haft ont i magen. Jag vet inte om han faktiskt känt av själva reiki-energin, eller om det bara varit skönt med mammas händer och närhet, men det är ju inte så stor skillnad. Febern försvann på onsdagen, men på natten var det toa-rumba igen och i dag var vi till hvc för att ta crp och föra avföringsprov. Jaaa, har jobbat en dag denna vecka med det jag skulle. Tack och lov för en språkgransning som jag fick redan i tisdags. Även om det har varit tungt att fokusera med trötta ögon , så är jag tacksam att jag ändå får någon inkomst. Tänkte i dag gå in till FPA (folkpensionsbyrån) för att fråga hur det är med frilansare, har vi något skydd alls för sjukdom. Som det nu är får jag inga som helst pengar om jag själv är sjuk, eller är hemma med sjukt barn. Irriterande nog var det stängt just torsdagar....måste försöka ringa i morgon, då jag ändå inte kan jobba på dagis - de vill att vi ska stanna hemma för säkerhets skull, så vi inte smittar någon. 

Inga kommentarer: