torsdag 10 juni 2010

Building + new familymembers!

I guess you could say I'm on holiday, but that's not quite how I feel...I'm trying to get my writing going again, but before that I need to tie up some things with my guardiantask with the refugees.

And there are lots of things going on at home! I hired my cousin to help me with things I haven't been able to do myself - like insulating the floor in the hall. I will have to paint the floor and while I'm at it, I'm thinking of painting the walls as well :).

Since yesterday we also have two new familymembers - two rabbit girls! I'm so excited about them, I run out to check them out every second hour :). Unfortunately Fia, our cat, is also very interested in them. The funny thing is that their coloring is much the same as hers :). Anyway, have to make lunch for grandma now and continue with work after. D is at daycare today - lots of crying in the morning, he wants to "help" my cousin with his job, but I think it's more peaceful for my cousin as well that he is not here :).

8 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till familjetillökningen! Och en riktigt skön semester, snart ses vi i Åbo! kram Katri

Saltistjejen sa...

Å vad roligt och vad söta de är!! Gissar att D är alldeles till sig över familjemedlemmarna!!! :-)
Kramar!

Anna, Fair and True sa...

Vilka sötingar!

Jemayá sa...

Tack - vi springer och tittar på dem hela tiden. I går morse åt jag frukost vid deras bur :)

Marianne sa...

Så söta kaniner! Haha, ja det är klart att han vill hjälpa till, så duktig han är. Men jo, det blir nog lugnast för kusinen att göra det själv : )

Fick du mitt mejl?

Kram!

ulrika v sa...

Vilka söta kaniner! Vår lilleman vill också ha kaniner, men för oss har det än så länge stannat vid en önskan. Att gå från tanke till handling har en tendens att ta tid hos oss. Låter skönt att få ogjort i huset fixat - och att måla kan vara rätt skoj. Hoppas du också finner ro för ditt skrivande - och att däremellan njuta och bara vara också.
Kram ulrika v

Jemayá sa...

Marianne: för ett år sedan var jag väl ännu orolig över Ds tal - nu är det nästan så man skulle önska att han skulle vara tystare :). Om jag får kolumnen skriven, skickar jag den till dig! kram!

Ulrika: egentligen har D inte önskat sig det, kom jag just på - antar att det är min egen önskan om många djur som låg bakom :), men vi är nog båda väldigt förtjusta i våra nya familjemedlemmar! Jag håller på att skapa förutsättningarna för att kunna skriva - t.ex. en skapande vrå (men den är inte klar än) och dendär tiden utan en massa andra mindre saker som måste fixas. Men jag tror det ska lyckas - och om en vecka ska vi på resa till Åbo och så blir det ju qigongläger i juli, då får jag koppla bort allt, så allt känns riktigt bra nu! Hoppas du mår bra? kramar!!

Anonym sa...

hej,
jättesöta är dom. Roligt med såna dagar när man känner att man får saker och ting gjorda. Ha det bra. Kram Kiika