söndag 26 augusti 2012

Trädgård och venetsiansk

Någon av er kommer kanske ihåg att det blev jobbat rätt duktigt i vår med att laga en fotbollsplan till D och ett grönsaksland till mig själv. Här är inlägget och såhär ser det ut nu :): 

Det har ju varit en regnig sommar, så i ett skede blev gräset och klövern så lång så det blev nästan omöjligt att få det klippt. Men i varje fall tycker jag att vi redan har haft stor glädje av det. Ett gammalt ishockeymål fick vi låna av grannen!





Jag gillar skarpt dessa blommor, trots att de tydligen trillat ur någon blompåse, eftersom de dykt upp lite här och var i trädgårdslandet :). 








Jag har många gånger haft otur med solrosor, antingen har de blivit för långa och kangliga (är det är ord på standardsvenska....) eller så har de inte alls hunnit blomma. I år har det lyckats och denna som jag planeterade i nya landet, har belönat mig med såhär många blommor :). 
Detta veckoslut har det varit "venetsianskt" eller villa-avslutning som det kallas här. Det brukar inte betyda något för mig, eftersom vi inte har sommarstuga, men de två senaste åren har jag haft turen att få fira den i Vexala på två olika "villor". 




























Vi ska hoppas att mitt liv framöver blir en massa glädje- och lyckofyrverkerier - because I'm sooo worth it :D. 

Inga kommentarer: