måndag 12 september 2011

Autumn

It's been rather rainy during the past month, but quite often there has been a rainbow, like last Saturday, when  it rained while the sun was shining :). The white car in the corner is also an indication that I've had a good weekend - my ...boyfriend (do I dare call him that yet.....and he is not a boy, but "male friend" doesn't sound quite right...), who lives in the south of Finland,  came to see me and D :) :). 
 In the morning on Saturday we went to see car races as the dirt track here in Jepua. I've never been there before, but I knew that D would love it and since there was one more who was interested, I thought it would be a good opportunity to make my debut in the audience. Can't say I'm exactly hooked, but it was quite enjoyable, especially since I could leave D with S and wander around taking photos :). Here are some of them:

Since we have the full moon today, I've had problems sleeping again for about three nights (well....I haven't exactly gone to bed with D either ;), therefore the big bags under my eyes! 



oups

oups again
 Last week I woke up early many mornings and continued my walks in the mornings before D woke up. One morning I took the car and tried to get closer to the cranes, but no luck. Here are some more photos of fleeing cranes :):




And, by the way, my work has started flowing again. The two courses I teach (English and Finnish) have started and I've actually written two texts - and sent them in, even if neither has been published yet. Still, it's a great relief to know I'm still capable of writing something!

5 kommentarer:

Annika sa...

Vilka underbara bilder!
Just bilderna med tranorna i flykt är så fin.
ulla, du är skitsnygg. Det syns inte att du sovit dåligt. Power!!
Trist att du sover dåligt vid fullmåne, jag älskar den (speciellt i österbotten, faktiskt, hihi) SÅÅÅÅ!!!! OCh sover bar då den skiner in.
men det syyyns absolut inte på dig att du skulle lida av sömnbrist, SNYGGING!!!
Kram!!

Jemayá sa...

:) - tack Annika, kunde inte annat än skratta, kul då man blir på gott humör av kommentarer :D. Det är konstigt, sen när månen är full är det inga problem, fast den skulle skina i ansiktet, men nätterna före - speciellt den femte natten före (av någon underlig anledning!!) är den värsta. Jag somnar nog, men vaknar av och till hela natten, eller vakar i timtal. Konstigt! kram!!

Saltistjejen sa...

Å men vad kul att du har träffat en "pojkvän! Undrar om du kanske skrivit om detta tidigare, men jag har varit lite smådålig på att läsa bloggar nu under senaste 2 månaderna då vi varit i Sverige och sedan innan dagis började. Vad glad jag blir för din skull! Vet att du ju längtade efter att träffa någon att dela dina tankar och funderingar med. :-)
Och jag håller med Annika och kan inte se tecken på sömnbrist. Du ser jättefin ut tycker jag!
Skönt med jobbet också. Sådant kan annars göra att man sover dåligt. Stress över att man inte vet när eller om det blir jobb.
Varmaste Kramarna!

Saltistjejen sa...

Och du glömde säga men älskar dina bilder på tranorna!!! Man kan riktigt känna höstluften där tycker jag! Så vackra!

Jemayá sa...

TAck Saltis! Jag träffade S på kryssningen (vi hade ju "skift" med den andra mamman, första kvällen for jag o sova med pojkarna, andra kvällen var det min tur att gå ut o festa :). Det är ju verkligen nytt än och han bor ...ja vad blir det, 450 km bort kanske, så vi får se. Men jag är så glad över att det sagt "klick" :). kramar!