måndag 8 februari 2010

A bit busy

Hej! Vi är alla vid liv, men jag försöker pressa in jobb, tid med D, egna intressen - då blir det inte mycket kvar för annat. Förra veckan var faktiskt en riktigt positiv vecka, helt snabbt:

* fick meddelande om att mitt brev till vägverket i maj 2008 har "burit frukt" - så fort marken tinar ska 60-skylt sättas upp. Just nu får man köra 80 förbi vårt hus.
* fick samtal från rådgivningen, de hade fått rapport från sjukhuset och undrade om mammas blodprov. Fick frågat om råd och de läste vad som stod i rapporten. DET VAR HELT ANNAT ÄN VAD DEN (%&(%#/¤% LÄKAREN SAGT!!! Det finns uppföljning, inget är avbokat, man bara väntar på att olika värden ska bli bättre. Trots att min mamma ju har en massa svårigheter i kroppen, så finns det ännu saker och ting man kan göra - jag behöver inte vara inställd på att hon avlider de närmaste dagarna!
* mamma har faktiskt blivit en aning bättre dag för dag! Ser mera energisk ut och orkar göra något annat än bara sova också!
* Var på fortbildningen en eftermiddag. Underbart att sitta och lära sig på en föreläsning :).
* Tog årets första simtur i fredags då jag förde D till hans pappa
* var på repetition av Reiki II lördag och söndag. Fick igen en känsla av magi med reiki - så enkelt, men så effektfullt! Så fin känsla i gruppen.

7 kommentarer:

Ann-Marie sa...

Hej, trevlig och hoppfull läsning! Jag har tänkt på dig o din mamma dehär dagarna o varit orolig då du inte haft tid att skriva. Det är inte lätt när föräldrarna är gamla o sjuka. Dessutom då läkare o dyl inte verkar tycka att det är ngn vits längre - skönt att det inte var så!!!! Hoppas hoppas att det småningom reder upp sig så mycket så ni får ha varandra en lång tid ännu. Jättebra att du filmat henne! Jag har intervjuat mina föräldrar rätt mkt och det är nog guld värt. Förstår bra att det är svårt att fråga allt man skulle vilja veta. jag har nog lämnat en hel del jag också. man kan inte få reda på allt; ej heller kan man dokumentera allt.
Sköt om dig!

Victoria sa...

Härlig med positiva saker! 60-skylten är ju helt fantastisk att de ändrar på!! Och super att höra att din mamma blivit bättre. Och det där med reiki också, härligt. Hoppas att det får fortsätta i samma stil nu framöver! kramar från Norge

Annika sa...

BRA med lite ljus!! OCH vad BRA med 60 skylten på er väg utanför. Jagvet ju hur nära du har den vägen...
OCH vad skönt att höra detta med din mamma.
Reiki låter jättebra.
Fortsättt nu att ha det BRA!
Kram!!

Anna, Fair and True sa...

Skönt att höra att din mamma är bättre!

ulrika v sa...

Skönt att höra att ni alla är vid liv - och att det varit en positiv vecka med ljusning i sikte :) Go varm kram!

Anonym sa...

Jes, det finns kämparglöd i släkten från båda sidorna. Det är roligt att det börjat ordna upp sig för din mamma och att positiva saker händer.
- Nu skall vi se om även detta smiter upp i rymden som sist då jag skulle kommentera dig. Hälsn. VasaM.

Jemayá sa...

Ann-Marie: ja, det är skönt att det inte känns så akut nu, önskar bara att det inte skulle bli så allvarligt hela tiden. Blir tungt att gå med "dödsångest" ofta :(. Men nu skiner solen och allt är igen riktigt bra, även om det är intensivt!

Victoria: hoppas verkligen jag med!! kram!

Annika: försöker febrilt :), mycket trevliga kurser på veckosluten, men måste förstås akta så det inte slår över och blir stressmoment. Tack och lov kommer det mera avbrott i jobb under våren än under den långa hösten, så man automatiskt stannar upp lite. kram!

Anna: tack!

Ulrica: tack, snälla du - ska försöka komma ihåg att skicka ett mail denna gång!! kram

VasaM: denna gång kom det fram :). Jo, mamma är nog en kämpare, med trasigt hjärta blir hon än bättre, lite i gången!