måndag 21 maj 2007

I dag ska det ske

Idag ska det ske, ska till K och skriva kontrakt. Faktum är att det inte alls känns hemskt, för det borde gå smärtfritt, vi har kommit rätt bra överens i våra mail. Mitt stora problem på vintern var att jag tyckte det var alldeles för tidigt att börja föra D till neutral plats (han var då ca 6 mån), hade det kommit mindre överraskande och t.ex. några månader senare, tror jag inte att jag blivit så ångestfylld. Men nu är han större, nu behöver jag inte vara såååå orolig för att han ska känna sig övergiven av mig och få men för livet. Dessutom tycker jag pappans hem är bättre än den "neutrala platsen", så problem borde inte finnas.

Tar kanske D med, för sömnen är tillbaka i oordning, har bara sovit lite på förmiddagen de senaste två dagarna. Jag tror han fått magproblem av för mycket komjölk för hastigt. Det var lite oroligt på nätterna redan förra veckan, på lördagnatt vaknade han och grät, hade också luft i magen. Igår gav jag endast modersmjölksersättning (ammar bara morgon och kväll mera), men han vaknade nog till än i natt. Har också rätt rött i baken. Jag hoppas han inte är laktosintolerant, utan att det bara var too much, too soon.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till idag! Håller tummarna. Om du misstänker mjölkreaktioner o följer med Daniels lilla rumpa/mage, så kom ihåg skillanden mellan känslighet för mjölkprotein och mjölksocker, det senare är sk laktos.Det finns också härliga goda alternativ till mjölkdryck dvs rismjölk och sojamjölk.Ha en bra dag. Kram Katri.

Annika sa...

Ja, LYCKA TILL!!!
Verkar ju ändå som att det ser hoppfullt ut! BRA!
tror occkså att det är bra att det blir i pappans hem!
Åsså ska vi hoppas att den lilla stjärten blir mindre röd.