lördag 12 maj 2007

Uteliv

(jösses, D sover än, halv nio!! Vet snart inte vad jag ska göra med all tid nu på morgonen!)
Måste få visa första provsittningen i nya sandlådan, som jag faktiskt är rätt stolt över, eftersom det är egen produktion :). Kostade egentligen ingenting, allt fanns från förr. Mommo kom på att jag kan använda en gammal fönsterkarm som ram, hittade gammalt mål, sand fanns, liksom extra bräder efter renoveringen, - och voilá! Tyvärr var D inte speciellt imponerad över sin sandlåda än, men kanske det tar sig....

7 kommentarer:

Anonym sa...

Duktigt, verkligen fin sandlåda. Ha de bra!

Anonym sa...

Bra gjort är mycket imponerad vad du kan !
Sällan skådar man en så duktig Kvinna !
Nu kan D njuta av sandlådan i många år.
vh. Henrik

Anonym sa...

Hälsa mommo att hon är jätte fiffig. Ha en skön morsdag. Gå ut och njut av det vackra vårvädret.

Anonym sa...

Fin sandlåda D fått!

Vet inte hur det är med er andra som är hemma, men jag tycker att ibland tryter ideerna när man skall laga mat. Hittade den här trevliga bloggen med fina recept:

http://familjenbra.blogspot.com/

Anonym sa...

Vad du är kreativ!! Det tar sig säkert, förundras över hur mycket tjejen här tyckt om att sitta och gräva i sandlådan. A neverending project! :) BK

Annika sa...

Smart! Lovar att D kommer att gilla sandlådan mer framöver! jag minns med största glädje sandlådan som min moffa byggde åt oss när vi var små, sen byggde han en gunga och en lekstuga o ett tag hade vi en gungbräda. Mommo och moffas gård i Norrnäs såg ut som en lekplats ett tag...Oh the memories...

Jemayá sa...

Tack till alla! D verkar nog så ivrig över att få vara ute, kryper fram till ytterdörren stup i kvarten, det finns ju så massa intressant att titta på där! Så nog tror jag sanden blir bra!

Tack Britt-Marie för mattipsen, jag har beställt några barnmatsböcker från Sverige och där finns bra recept (har inte gjort så många än, då de varit för lite störer barn, men nu börjar det bli dags!)