tisdag 27 november 2007

Söndag

...blev mommo 84 år gammal. Dagen till ära hade min amaryllis slagit ut. Det var en fjolårsblomma, som stått ute i sommar och som faktiskt gick med på att börja blomma igen. Timingen blev inte helt perfekt, men nog är det ju skönt med en härlig röd färg såhär i mörkaste november! Födelsedags"barnet" fick ett kort framburet av barnbarnet på morgonen (jag var lite orolig över att D inte skulle släppa taget, men det gick bra :) och jag hade bakat en kaka. Testade ett nytt recept på plommonkaka (tänkte att det säkert passar en gammal mage bra...). Inte så vacker och rätt "stabbig", men helt ok. Roligast på dagen var att min kusin med familj kom på kaffe!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kakan ser ju jätte fin ogod ut! o blomman likaså! Hip hip hurraa! aldri i värden sku jag ha trott att du rikit bakar sjölv, va bussig du är mamma-Ulla! h.K

Anonym sa...

...sori alltså fin o god (såg kakan ut) k

Jemayá sa...

"ogod" :) - där ser du, det finns gömda sidor i mig också. Har faktiskt alltid varit bättre på att baka än att laga mat! Men bakar inte ofta, för jag behöver ju inte sätta på ÄNNU mera vikt, och bakar jag så äter jag det å :(!