måndag 26 april 2010

Lite kaotiskt

När sonen kom hem efter veckoslutet var det också goodbye med den goda nattsömnen. Jösses vad han tvinnade runt i sängen förra natten och till sist när jag mer eller mindre fick en rak höger i ansiktet fick han höra vad jag ansåg om hans sängmanéer. Märkte då att vi ju är på väg mot fullmåne igen, så det kanske påverkade - och han höll sig på sin sida och sov lite lugnare efter den nattliga tillsägelsen. När jag hämtade honom från dagis i dag fick jag höra att han kastat upp på lunchen - blev lite shockad, borde jag inte ha hämtat hem honom...? Men jag visste ju inte att han blivit dålig. Här hemma märkte jag att han hade feber, så det förklarade också den oroliga natten.

Tyvärr tickar min deadline närmare och närmare och i dag på eftermiddagen då jag skulle skriva, var jag helt enkelt tvungen att gå och lägga mig, det gick inte att skriva, jag var för trött. Nå, i morgon måste jag stanna hemma med sonen och får då några timmar på förmiddagen (hoppeligen...), så jag borde klara av det. Av tre artiklar har jag en klar, en halvfärdig och en på råkopia-stadiet. I morgon borde jag dessutom åka iväg och göra sista intervjun (fick lite extratid för att skriva den klar). Jag hoppas jag kan lämna D med mormor så länge. Hon fick näsblod i dag...jag hoppas verkligen hon inte smittats av alla bobbor i omlopp i hushållet :(.

Trots att man ju inte precis kan säga att jag har "flow" just nu, så har jag i varje fall inte samma panikkänsla inombords som förra veckan då det kändes som om allt jag borde göra bara staplades på varandra och jag inte hann med något alls. Veckoslutet var super - på söndagen var jag till och med så energisk så jag fick en artikel klar, äntligen dammsög bilen, kollade lufttryck, planterade om de sista blommorna (det har varit ett projekt jag började med för flera veckor sen men inte hann få klart...) och kunde städa undan krukor och mull. Tänk vad några timmar energi kan hjälpa mycket! Hoppas i morgon blir en energisk dag!!

4 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Vad skönt att höra att du mår ite bättre och har ahaft en fin helg! Det är jobbigt när man känner att man nästan kvävs av alla måsten... Nu hoppas jag att D snart blir frisk igen och att din mamma klarar sig utan att bli smittad.
Lycka till med morgondagens skrivande!
Stor kram!!

Annika sa...

Du har verkligen fullt upp nu.
Lycka till med allt skrivande, och måtte du inte åka på fler "bobbor" av ngt slag nu.
Kram!

Anonym sa...

Hade skrivit långt kommentar, men åter kom inte texten med...vet inte varför.Har lite bråttom nu jag får återkomma när jag är hemma.
Snart har ni ju kalas :o) h.katri

Jemayá sa...

Saltis: tack snälla du - jag fick artiklarna klara i tid (hade bett om en extra dag, eftersom en intervju blev så sent, den kom istället för en annan) och vi börjar äntligen bli friska igen. Nu gäller det att hålla tummarna för mommo! En månad kvar, så slutar mitt dagisjobb och då hinner jag läsa mera bloggar igen!! Hoppas ni alla mår bra - kram!!

Annika: jaaa, med värmen tror ajg nog hälsan blir bättre också, men som du ser på första majfotona, så var det rätt kyligt och grått idag. Hoppas att sen då det blir varmt, så hålls det också!! kram!

Katri: oj, nej vad synd att det försvinner :( :(. Vad månne det kan bero på?! Kanske det är just att det blir för långt?! Skriv gärna email nästa gång du vill kommentera långt! stor kram!