tisdag 13 april 2010

Spam

Är det någon av er bloggare som råkat ut för att ett inlägg verkar locka till sig all möjlig sorts reklam och konstiga meddelanden? Ett inlägg från september i fjol får hela tiden konstiga kommentarer (eg reklam). Försökte nu med att neka kommentarer på det, skulle egentligen ha velat deleta hela inlägget om det skulle ha hjälpt, men kom inte på hur jag skulle göra just då. Trist med sånt.

En annan sak. Har funderat på min blogg - jag tycker om att skriva och visa mina foton, men jag tycker också om feedback. Nu verkar det som om den stora majoriteten av läsare aldrig kommenterar. Jag vill inte skriva personligt och privat för en anonym massa, så jag har funderat på att sätta lösen på bloggen. Har inte hunnit ta reda på hur man gör det, men troligen kommer jag att göra det i sommar då jag antagligen har mera tid för bloggen igen. Återkommer om det!

Jobbade hela veckoslutet - därav mindre inlägg igen. Vi bandade den årliga frågesporten för årskurs 6 vid lokaltv. Nu började också intervjuerna för personaltidningen (glad att jag får lite artiklar att skriva igen!), så det är rätt mycket jobb de närmaste veckorna. På måndagen ska jag igen till Uleåborg med en asylsökare och vill gå på föreläsning fre-lö (för företrädare)...så hör troligen inte av mig här speciellt ofta den närmaste tiden! Ha det bra!

8 kommentarer:

Annika sa...

Himla tist att blogga utan att få kommentarer. Då kan man nästan likagärna lägga ned. Det skulle kännas som om man sitter och snackar för sig själv i ett hörn...

Ngn spam så har jag inte råkat ut för.
men det är ju lätt att delata inlägg.
Gå till "edit posts", leta upp inlägget det handlar om och ta bort det för tid och evighet. Inte svårt.

FÖ tycker jag att Katri har rätt nedan. Du skulle kunna sälja dina bilder och sen borde Jeppo göra en kalendar av dem!

Ha lösen på bloggen kan man ju skaffa. Tror itne det är svårt alls.
Kram!

Anonym sa...

Hej igen, höh, jag skrev två olika kommentarer men bara ena kom med...well, i den första skrev jag att bilderna är så fina som från en film, jag kan nästan höra musiken till dem. Har du någonsin funderat på att filma? stå bakom kameran och föreviga mer än bara stilla bilder.
Förstår du själv hur jätte konstnärlig du är, du kan dessutom måla otroligt bra.

Jag har begärt min moster i Sto att be om bokrekommendationer till dej, mosters väninna jobbar som social"tant" o har hand om bla asylsökanden.I Sve är de såklart mycket längre med allt betr hantering och utbildning för företrädare. Men tyvärr har jag inte fått någo svar än.Im working on it.
Underbart med vårljuset,var just på kvällslenkki o såg en trana ca 25 m ifrån, den ÄR stor, och en pupu och en hjort.Kram Katri

Fritt ur hjärtat sa...

Jag hade stora problem med kinesiska sexlänkar. det lade sig i samma inlägg. Försvann helt när jag lade till ordkontroll. Det är lätt att göra, gör det och prova.

Anna, Fair and True sa...

Tycker också det är trist när folk inte kommenterar. Och ännu tristare när man inte får SVAR på sina kommentarer på andras bloggar! Bloggande handlar ju om kommunikation liksom tycker jag!

Anonym sa...

underbara bilder - igen. Jättebra idé att göra en kalender. Som jag sagt tidigare så läser jag din blogg. Ibland är det dock så otroligt stressigt att jag inte alltid hinner kommentera, men jag är med :) Ha ett skönt veckoslut. Trots att de lovat snöslask under helgen ska vi ha lite trädgårdstalko hos oss ikväll - ylletröjan och yllesockorna på så går det bra. Kram Kiika

B-M sa...

Bra med mycket jobb ändå! Ha en skön (väntan på...) våren, själv kollar jag i trädgården varje kväll nu vad som händer!

hälsar B-M

Anonym sa...

Det är nog mest latmasken som gör att kommentarerna blir så få. Man tänker en kommentar samtidigt som man läser, men sen hoppar man till nästa blogg utan att skriva ner den... Håller absolut med en ovanstående kommentar: du borde satsa på något konstnärligt!!!!

Carina i Coccola

Jemayá sa...

Annika: som tur är försvann spammen efter att jag nekade kommentarer - på något sätt vill jag inte deleta något alls från bloggen, den är ju ett dokument över vad som hänt och jag har ju också så mycket foton här. Hemska tanke om blogspot bara skulle försvinna ohc ta allt med sig :(, nej, hu, så får man inte tänka!! Vi får se, kanske jag i höst äntligen skulle hinna göra något med mina foton. kram!

Katri: visst skulle jag gärna filma också, gör ju det också - motivet: Daniel :). Men att göra något med sådan kvalitet att man kunde sälja det - det tror jag nog inte jag har kapacitet till (och int etid att lära mig heller). Tack snälla du, hoppas jag får tid att titta på materialet!!!! iso hali!

Fritt: hjälpte att neka kommentarer, nu har det inte hörts något sen :)

Anna: hoppsan, tog en tid innan jag svarade här....tycker det nästan börjar bli så att alla skriver, men få läser! Jag tror i allafall att jag sen i sommar hinner läsa lite här och var - då brukar det bli tystare på bloggarna, vilket förstås också är lessamt då jag äntligen har tid! Kanske nästa år också blir bättre för min del på bloggfronten. Vi får se vad som händer!

Kiika: ja snart får man börja jobba i trädgården, det ser jag fram emot, det är balsam för min själ :). Dessutom har en av mina afghaner lovat att klippa gräs åt mig :) :) - kan ju inte utnyttja honom, men redan en gång blir härligt! Hoppas du skulle ha tid att titta in i sommar om du kommer upp! kram!

BM: snart ryker vår snöbollsbuske, men har kollat att där finns nya början. Har redan ringt en trädgårdsmästare med grävmaskin, han ska gräva upp den stora busken - den hittar ett hem hos vår nya granne, men ska spara till dig också. Kanske jag och Daniel kan komma med den till Vörå någon gång och hämta hästskit på samma gång :)?

Carina: jag känner mig inte tillräckligt bra för att satsa på konstnärligt, men har lite små idéer - en liten nisch för något sådant i mitt liv skulle nog säkert göra att jag själv mår bättre också!