söndag 17 oktober 2010

Det kan inte vara sant!



Det är tydligen inte meningen att jag ska vara nöjd och belåten någon längre tid. I morse då jag skulle kolla att Maya hade det bra, upptäckte jag att ett av bur"elementen" hade lyfts ut ca tio cm. Jag kan inte tro att en liten kanin skulle ha klarat av det och dessutom lossat på nätet upptill. Det är inte riktigt lika på bilden, testade själv med att lyfta in det tillbaka och skjuta på det inifrån - då lossade bara ena sidan. Kan inte annat än tro att det varit någon som vill jävlas med mig - kanske någon lördagsnattvandrare, som tyckte det var vitsigt. Maya syns det inget spår av. Ser någon en svart, liten lurvig kanin - var snäll och tipsa, eller om ni vet vad som hänt henne. Hälsar en nedslagen U.

På eftermiddagen: HURRAA! När jag för en stund sedan kikade ut genom fönstret såg jag något svart bredvid Ellens och Doris hage - MAYA! Fick lätt fast henne och nu är hon i tryggt förvar i sin bur igen - med extratyngd på "elementet". Kan ännu inte förstå hur hon själv skulle ha fått upp det, kom på att det ju var "i-krokat" (syns lite av krokarna på det lösa elementet), så antingen har hon haft otrolig tur (skicklighet) att haka loss och flytta fram allt, eller så hade hon "utomstående hjälp"...Anyway, viktigaste att hon är tillbaka. Men nu tycker jag det får räcka med kaninbekymmer för i år!!!!

6 kommentarer:

Christina sa...

Kan knappast tänka mej att nån saboterar kaninburen. Däremot finns det en löst springande hund i grannskapet som kan ha stort intresse av kaniner...

Pia - My Green Blog sa...

Nu ska det nu utmanas...
Jag tycker också att det låter lite långsökt att någon människa skulle ha gjort det för att jäklas.
Jag hoppas att det ordnar sig för kaninen och er med kaninbestyren.
Kram :)

Jemayá sa...

Christina: i vintras låg två av våra sparkstöttingar i diket hundra meter från huset, så nattligt besök är inte helt uteslutet. Misstänkte också hunden, men tycker att jag skulle ha sett spår. Men nu är hon i varje fall tillbaka :) :) :)

Pia: from your mouth...eller hur det nu hette. Ungf då du skrev hittade jag Maya igen :). kram!

Anonym sa...

hej, otroligt om någon är så j-lig och kommer och förstör. Ett ganska bra tips kunde vara att sätta en "liiketunnistin" (vad det nu är på svenska) på er ytterlampa, så om/när någon går utanför huset så kommer lampan på. Tror nog att det kan skrämma iväg eventuella inkräktare. Detta händer naturligtvis också om nån av katterna går där, men lampan släcks sen igen om en stund. - Annars jätteroligt igen att läsa om er vardag. Kram Kiika

Anonym sa...

Härligt att du har din farm fulltalig igen. Hälsningar mita

Anna, Fair and True sa...

Å vad skönt att hon kom till rätta!