fredag 22 oktober 2010

Support women!

I should be writing an article at the moment, but I'd like to share with you a few links about a few issues that are close to my heart, and where I plan to get involved: microloans to women.

Until next week you should be able to watch in Swedish a discussion on a Swedish-language morningprogram here in Finland, where they present two possibilities to loan to women (around 56.10 it should begin):

http://arenan.yle.fi/video/1374116

Homepages for kvinnobanken and microloans

(see you later in the weekend, I have a childfree one :)

3 kommentarer:

heffamamman sa...

Intressant diskussion! Det skulle definitivt vara nåt som jag kunde tänka mig att satsa en del pengar i. Nämnde G.S-S också namnet på en välbekant ort i slutet av intervjun eller hörde jag fel?

Ha en finfin helg! :)

Anonym sa...

Verkligen, något som jag också kunde satsa på.Nu ska du njuta av din lediga helg.Gör det du vill, och inga måsten.Kramsi kram från Tirmo skogarna, imorgon till sjöss.

Jemayá sa...

nä, du hörde rätt,, Heffamamman :). Bara vi hittar ett lämpligt datum, ska Gunvor komma hit och informera om kvinnobanken. Jag satsade lite skogspengar och köpte en aktie :). Ha en bra helg, du med!

Katri: botade mest min förkylning igår, fast jag borde ha skrivit, har fyra artiklar som borde bli klara innan vi åker iväg + ett plisbesök med en asylsökare, men jag får lita på att jag har energi nästa vecka istället, så jag orkar jobba! kram till jobbet - och en extra energikick dit!!!