söndag 20 mars 2011

Jag vill till skogen!!!!

Hinner inte ljusa upp bilderna nu, men vill få in dem. Bestämde mig för att jag måste få frisk luft i går kväll efter att ha suttit instängd i inspelningsstudio hela dagen. Var helt slut då jag kom hem och ville desperat få "skogsenergi" - men tji fick jag, det gick inte att komma ut till skogsdungen som finns närmast vårt hus - jag borde ha snöskor. Gjorde en länk längsmed järnvägsspåret istället, rätt deprimerande. Så här ser det ut här där jag bor just nu:



Vårt hus syns inte på bilden, men ligger just utanför uppe till vänster.

Här har jag släpat sparken över järnvägen, där det ännu i höst fanns en övergång :(

Den nya åkervägen bakom järnvägen, tur åtminstone snöskotrarna använt den, men det gick förstås inte att sparka. 

En av de fina ladorna som mer och mer försvinner


Dit ville jag, men dit slapp jag inte. 


Snyft. 


7 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Underbara bilder!!!

heffamamman sa...

Vilket härligt ljus du har fångat med bilderna. :)

Carina sa...

rekommenderar snöskor! (eller gammaldags breda skidor som inte sjunker ner i snön...) Fina bilder!

Anonym sa...

Inte alls deprimerande utan strålar frid och lugn och harmoni.
Fina bilder.Snart kommer du nog till skogsdungen igen.katri

Victoria sa...

Ååh, den andra bilden är bara för UNDERBAR! Längtar hem... (kommer imorgon).

Annika sa...

Vintrigt visserligen, men sååå vackra bilder. Vilket ljus!!
Längtar till Österbotten då jag ser dem...

Pia - My Green Blog sa...

Nu Jemayá har jag äran att meddela att Life of Jemayá har tilldelats en blog award. Välkommen in till My Green Blog och läsa mera!