lördag 9 februari 2008

Nu är vi fem!

I går hämtade D och jag katterna, det var spännande och gick riktigt bra. Fia var en modig och duktig katt, "Lillen" förstod inte riktigt än vad som var på gång. Hade trott att den stora skulle vara rädd och lilla inte bry sig, men nu blev det nästan tvärtom då vi kom hem. Det som nästan är lite skrämmande är hur lik Fia är Matilda, min förra katt! Hon liknar ju inte till färgen, men saker hon gör - det märkte jag inte när jag hälsade på dem. I natt har det varit lite si som så, mycket trafik i min säng :(. Lillen slickade mitt hår, och attackerade mina tår mellan varven, Fia hoppade upp och ner med jämna mellanrum, klockan fyra började hon jama - hon var van från förra hemmet att det skulle vankas mat då (en person gick tidigt på jobb där). Jag hoppas verkligen att de snabbt vänjer sig vid våra tidtabeller, och hittar sina sovställen. D är såklart lycklig, kvittrar förtjust bara Lillen lite leker. Svansen är frestande att ta i, men han har varit rätt försiktig hittills. I dag är han hos sin far, så katterna får i lugn och ro finna sig till rätta. På fotot ger Lillen sin mor en omgång :). Nu ska här tapetseras igen (blev ju för lite förra gången...) och sedan ska jag fortsätta med att försöka skapa en djungelvägg i Ds rum. Sakta men säkert fortskrider det jobbet, mellan varven tappar jag helt tron på vad jag gör, men sen lyckas något och jag får mod att fortsätta igen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

N�r jag var i Ds �lder tog familjen en katt som skulle heta "Manolito" (efter en tv-serie som gick d�. Jag kunde inte s�ga "Manolito" utan gick efter katten dagarna i �nda och sa "Lillill". Katten fick slutligen heta "Lillill" och den levde ett l�ngt och lyckligt kattliv:)

Anonym sa...

Oj vad det har hänt mycket här hos dig sedan jag sist hälsade på! Först måste jag kommentera fotot av dig och D på järnvägsstationen i H.fors - vad söta ni är, det är verkligen en härlig bild!!! Vad roligt att ni fick vara på resa, det förgyller vardagen! Fina rum får du och D, vilken fin idé med en väggmålning och där finns säkert tillräckligt med utrymme ;-)för dig att vara kreativ på! Det är trevligt att ni fått familjetillökning - mycket fina kissemissar ser det ut att vara! Det är fint att som barn få växa upp med djur, barn som aldrig har fått, eller kunnat ha kontakt med djur under sin barndom tycker jag synd om för djur berikar tillvaron väldigt mycket för barn och förstås vuxna också! Lycka till både med renoveringen och de fina katterna!

Marianne

Anonym sa...

Lycka till med djungelväggen. Vilken rolig idé! Och mycket mer spännande än vanliga tapeter.

Jemayá sa...

Christina: jag är rädd för att det blir "lillen" här också....

Marianne: tack Marianne, det var verkligen uppiggande att få vara på resa. Och jag märker att jag själv också saknat djur i huset. Det är lessamt med så mycket allergier numera, alla borde få glädjen av att ha ett husdjur.

Matilda: jo, spännande är det minsann, varje gång jag tar i penseln :). Hade jag tapetserat, hade jag haft rummet klart för länge sedan...men originellt blir det i varje fall! Om sen D om några år säger "va trist, jag vill ha bilar på väggen", så får jag nog gå ut på en lugnande långpromenad!