söndag 3 februari 2008

Snö, tegel och feber

I går fick jag kuskat tillbaka det sista som blev över av spismurandet - det blev tre turer till Nkby med säckar och tegelstenar (65 st - min lilla bil var sig inte lik :). Spisen blev ju lägre än vi först hade tänkt oss, så det blev mycket över. Sen har detta med snö berett jobb. Jag har inget emot en ordentlig vinter, men detta sågande snö - regn - is - snö är jobbigt. Speciellt då det absolut måste trilla ner från taken stup i kvarten och bums frysa till is innan jag hunnit få bort det. Jag har inget egentligt bilstall för bilen, utan måste köra runt hela uthuset för att få in den i lidret, och det finns flera tak som sätter käppar/snö i hjulen på den sträckan....I morse var det ordentlig snöstorm, på eftermiddagen var det riktigt fint och det var först helt skoj att skotta. Jag borde vara nöjd och belåten, vill inte riktigt hinna med gympakurser, så med skottandet får jag i allafall frisk luft och motion...men det är faktiskt tungt att skotta, och det är inte alltid jag har så särdeles mycket tid för det - ibland blir det panik då man inte noterat att det igen dröst ner från taken och man ska iväg med bilen...

Suck, här ska bilen ut....

Har inte hunnit mer än göra några få skisser på Ds vägg - ska bli spännande sen när jag tar till färger att se om det blir till något av det hela! Men äntligen har jag ett ordentligt "papper" att rita på - i lågstadiet hade jag alltid problem med att få teckningarna att rymmas på pappret :). Vad månne det var ett tecken på...storhetsvansinne :(? Kommer än ihåg hur lessen jag blev då en vikarie på femman suddade ut min stora fina kaffepanna, som fyllde hela arket, nuddande vid yttre papperskanterna, och ritade sen in en pytteliten kanna mitt på pappret!






För första gången är D riktigt ordentligt febrig - 39 grader i rumpan (eller ja, för en vecka sedan hade han en kväll hög feber, men nu har det suttit i hela dagen). Tre dagars feber? Vi får se...Han har varit väldigt trött och sovit mycket.

3 kommentarer:

Annika sa...

Underlig vinter ni har därhemma i norden, må jag säga...Regn, snö, tö, kyla, snö...Hmmm....
Förstår om du är less på att SÅGA dig igenom snömassorna.
Hihi!! Jag minns när vi brukade åka på sportlov till mormor och morfar i Närpes...Bastubad var ett MÅSTE när vi var där, och sen skulle vi rulla oss i snön! ALLTID. Jag minns en massa ggr när vi rullade oss i hård skare...AJ vad ont det gjorde!! Men vad MYSIGT det var...Saknar!!!
Och stackars lille D som är lite krasslig...Det kan säkert vara tredagars feber...

Anonym sa...

Vilka trista lärare det fanns förr i världen!

Jemayá sa...

Annika: jaaa, global warming har nog nått oss också, suck! Första gången jag skulle rulla mig i snön efter bastu var det också skare, coh jag hade inte tänkt på det - det var inte skoj! Jag antar att det var tre dagars feber, men han fick inga prickar, som folk talat om!

B-M: joo, fast det var en pensionerad lärare som vikarierade, så man kan förstå det! Det var andra bullar "förrivääden"!