fredag 19 mars 2010

Internationella veckan :)

I vår kan jag verkligen inte klaga över att det varit ensamt och tråkigt! I går på eftermiddagen hämtade jag "mina" två afghanska pojkar på besök. Det blev främst D som fick agera värd, eftersom jag mest var i köket och fixade maten. Men jag tror det var lika bra för alla pojkarna - det var så roligt att höra dem skratta och leka i vardagsrummet! Vad jag vet har det troligen inte blivit speciellt mycket lek och stoj, åtminstone inte för den ena av gästerna. Min pojke njöt också av att få leka med så stora pojkar. Hade tänkt att vi skulle testa skidning, men vi hade en ordentlig snöstorm i går eftermiddag/kväll, så därav blev inget! I onsdags fick D och jag en sen eftermiddag tillsammans och eftersom solen sken vackert, tog vi en tur på skaren på åkern med skidorna. Vi har inte minsta lilla backe nära vårt hus, men D lyckades nog ändå ramla rätt många gånger. Till slut fick han "leidån" (dvs blev led det hela) och sprang hem över skaren :). Men det var jätteskönt att kunna göra något annat med snön än skotta den (ja just, nu kom jag på att det borde vi ännu göra i dag + hugga ved)!!

Nu är det äntligen fredag och jag har inget inbokat förrän söndagkväll. D är hemma och vi får ta det lugnt, vilket jag tror båda behöver.

Speciellt skönt tycker jag det var att D fick vara hemma i morse. När vi skulle iväg, sa han att han inte ville till dagis. Jag jobbar bara tre timmar på förskola/dagis på fredagar och min mamma har varit i tämligen gott skick, så jag tänkte: "varför inte lämna honom hemma?" På med "bombampa" (dvs bolibompa), fram med en smörgås och saft, puss på kinden och så åkte mamma iväg till jobbet. Allt gick bra medan jag var borta - när mormor hade gått för att vila sig, hade D också tagit sig en tupplur på soffan. Han är trots allt borta mer än hälften av årets veckoslut, därför vill jag att han ska få vara hemma från dagis så ofta som det bara går. Ifall min mamma skulle hållas i sådan form som hon nu är, och förstås helst bli lite bättre, kanske jag kunde låta honom stanna hemma på fredagar. Jag tror det skulle göra honom gott. Jag vet att mormor också skulle uppskatta det, hon skulle känna att hon är nyttig, men jag måste förstås akta så hon inte känner att det blir tungt.

Have a nice, relaxing weekend, y'all!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Kul att se och höra Daniel. Det är annat än att se på foton. Har ju följt med Daniel nästan sedan han blev född. Vlken härlig liten kille. God fortsättning på lördagskvällen!

Jemayá sa...

jag är ju partisk, men jag tycker förstås han är jättesöt :). TAckd et samma!