lördag 3 juli 2010

Renovation again...

In case your wondering where I've disappeared - I can be found in our porch, or is maybe entrance hall a better word?! I've been painting, painting, painting for weeks (with five days away on a trip with D in between - photos will be shown at some point this summer...probably next month). Nerves are at breaking point, the rest of the house is falling apart, the garden is a jungle, I can't find anything in the house. But sooooon it should be finished. This was not something I had planned, but when my cousin insulated the floor I took a look at the rest of the room and decided I didn't like what I saw. It was supposed to be a porch, not a sauna (the walls had the same coloring as saunawalls usually have). So I decided to paint the walls...and the ceiling...and the floor...and the doors etc etc. The photo below shows a bit of the room before the renovation.

4 kommentarer:

heffamamman sa...

Såna jobb brukar vara värd mödan. Tänk vad LJUST och fint det blir sen då allt är klart! :) Här är trädgården också en djungel - åtminstone blomrabatterna. Jag avskyr ogräs som aldrig slutar att växa.

Anonym sa...

Looking forward to more pictures! It does seem like when you fix up part of the house, the rest of the house seems to need attention! I haven't started anymore home rennovations....i can hardly seem to keep it!
Julie

ulrika v sa...

Oj, vad du orkar och vilken energi du har! Det blir härligt, ljust och fint! Kommer säkert att kännas som en ny fläkt som blåser in i ditt liv, inte bara när du stiger in till ditt hem, utan överhuvudtaget! Vi har samma framför oss här, just nu river min man farstukvistgolvet. Sen skall det bara gjutas, torkas, läggas golvvärme, plattor, isoleras utifrån, nya panelbräder, målas, läggas panel i övre kvisten, byggas hyllor... sen tänkte vi också hinna med lite besök och en skåneresa också, fast just nu tycker jag sommaren verkar kort för allt det (jag tänkte ju skriva också :) Njut av de små pauserna, andas och fokusera på allt det du gjort - det är fantastiskt! Kram ulrika v

Jemayá sa...

Heffamamman: du har så rätt - i dag (tisdag) borde det bli helt klart, dvs möbler på plats igen. Ska sätta foton då jag hinner :). Ute i rabatterna har ogräset fått växa som det vill, lite har jag försökt de senaste dagarna medan målet torkat, men man blir ju uppäten och får värmeslag :) (good excuse, eller hur :). Hoppas på en nattlig åskskur så det skulle bli vattnat!

Ulrika: "bara" tänkte jag då du räknade upp vad ni skulle ha gjort, puh! Som vanligt tänkte jag inte till slutet då jag satte igång, blev lite jobbigt i ett skede...men nu är det klart. Hurraa! Jag tror också på de nya vindarna - bort med mörkt och unket, fram med friska fläktar. Ha en härlig sommar!! kram!!

Julie: in an old house like ours, there is always something that needs to be fixed, but I guess the major things are ok now!