onsdag 9 januari 2013

Ut i naturen!

Så var det dags att vittja nät igen :)

Helt underbart vackert på isen

Tyvärr knastrade och brakade det man gick - vi hade blidföre här emellan och det fanns vatten mellan två lager is. Inte kul för en landkrabba som jag! En liten, försiktig promenad tog jag ändå :D.

Så gjorde jag också min debut som snöskoterförare :D


A har fått rätt många gäddor, men släppt tillbaka dem. Sik och abborre har jag ätit rätt ofta på sista tiden, ummmm! 

Innan vi for hem på lördagen, gick vi ut till ett träsk - underbart vackert! Vår i luften...


Skiddebuten i år dagen efter Vexala-dagen. Så härligt då A är en sån friluftsmänniska! Om inte jag får bättre kondis i vår, så förstår jag inte. Dessutom har jag nu börjat med zumba på måndagar. Blev ingen "svettjumppa" i höstas och det saknade jag. Nu ska jag försöka med både zumba och qigong då det går - fullmäktigemötena är den kvällen. 









Perfekt skidväder -  - 5, ingen vind. Fast flåset tycks ha fastnat i håret :D. 
Som avslutning tog vi ännu en tur ner till ån för att se hur det ser ut där. 

Inga kommentarer: