onsdag 22 augusti 2007

Jag är en roskisdykare

I morse var det mamma-barn. D blev förtjust i en "gåbil" hos E - jag tänkte att en sådan ju skulle vara trevlig, men jag har annat att sätta pengarna på. På eftermiddagen blev det äntligen av att föra skräp till ekorosk och vad ser jag där i containern till avstjälpningsplatsen - jo, något som såg ut som en "gåbil" låg där på bottnet! Var inte riktigt säker på att man får göra som jag tänkte göra, nämligen fiska upp den, men just då "råkade" det vara tomt på återvinningsstationen, och killen som skötte den gasade just då iväg, så kusten var klar! Jag petade fram den med en lång ribba och skrubbade av den hemma. Nästan som ny!! Tänkte redan skicka in både arg och glad idag till någon tidning - arg på folk som kastar bort hela saker som de istället kunde skänka till välgörenhet, men glad för att jag hittade den (och en liten skyffel :), men som sagt, var inte så säker på att man får göra som jag gjorde.... Det viktiga är att D blev så glad, så middagen måste avslutas mitt i då han ville fara och sitta och tuta (det fungerade dessutom!) med bilen. Och jag kommer inte att slänga bilen på soptippen då D använt den klart!

I found this car at the recycling center today - it was headed for the dump!! I "saved" it, and D was really happy for his new toy!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Alla killars dröm:)Bra att ha både ute och inne. Kanske det går att måka sand under sitsen oxå(?) för att frakta det två meter längre bort...Lycka till med racingen!

Anonym sa...

Du är inte den enda som fyndar på ekorosk. Det finns nog de som tar hem mera än vad de har dit. Du ska inte skämmas för de. Vi har nog fyndat en par saker.

Jemayá sa...

Tror jag ska börja göra turer till ekorosk lite oftare....

Anonym sa...

Bra gjort Ulla! och D ser ut att vara mycket belåten i sin nya bil.
Kram Katri