torsdag 9 augusti 2007

Jihhuu!

Nu har det börjat droppa in "blinkningar" (som man kan skicka om man hittar någon intressant i kontaktannonserna) :), puh, man vill ju inte vara helt och hållet ointressant. Det kanske hjälpte med ett foto (satte samma som jag nu har här i profilen också). Men nu ska jag ta det lugnt och försiktigt och bara göra som det känns bra. Några av männen verkade helt schyssta, en har jag börjat maila med.

Har i flera dagar funderat på att jag måste börja göra något åt min dåliga kondis och kom tyvärr fram till att jag helt enkelt måste börja jogga. Det finns inte tid till annat, möjligen någon arbis-jumppa i höst. I dag for jag på min första joggingtur, mycket kort, men tillräckligt för att känna att jag rörde på mig. Tänjde ordentligt och kände mig nöjd och belåten med mig själv. Nu måste jag bara se till att jag börjar göra det regelbundet. Ska försöka göra det då D sover på dagen efter lunchen. Kan ju inte fara direkt efter maten själv, men jag behöver ju också göra annat. I dag for jag just innan D vaknade. Om han hinner märka mig så står han och gråter vid dörren, men om jag försvinner innan han vaknar går det hur bra som helst att vara med mommo. Jag önskar också att vi skulle komma tillbaka till den bra nattningsrutinen vi redan hade, nu har det varit så igen att han inte vill börja sova, det ska sysslat med ett och annat och sen ska jag ligga i sängen bredvid, fast han egentligen sover. Blir orolig och irriterad då jag inte får egen tid på kvällen alls - för oftast är jag sen så trött att jag också måste börja sova. På morgonen har jag också varit så trött så jag sovit tills D vaknat, cirka halv åtta. Förra veckans förkylning och magproblem (gav D vinbär - han hade flera nätter ont i magen :( ) tröttade ut mig. Men vi går kanske mot bättre tider!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! vad roligt med din annons. hoppas det dyker upp nån charmig karl. Min syster har också hittat sin nuvarande via nätet samt min kusin. Så visst kan man hitta riktiga pärlor! :) Här har nätterna varit lika jobbiga som förr om inte värre men nu är han på laktosfri diet så får vänta och se om det hjälper. Annars blir det allergitester senare i höst. hoppas verkligen sömnen skulle börja reda upp sig nu när jag också ska börja jobba. Lite svårt att ta tupplurer på dagen i klassen! :) må gott.

Anonym sa...

Bilden flirtar ! Lycka till ;o). Höres mer vid annat tillfälle. Kram Katri

Anonym sa...

Jag har sett de som joggar med barnvagnen framför sig...ska säkert vara barnvagnar som har "rätt studs" för att det inte ska bli alltför skumpigt i kärran...
Lycka till;)

Anonym sa...

Jag anmälde ju mig till Tjejmilen i mars i våras och om två veckor är det dags!!! Måste säga att det gjort gott, är i mitt livs form och kommer (om inget oförutsätt inträffar) att nå mitt mål att springa hela milen. Att jogga är enklaste sätet att motionera då man har småttingar - när de somnat drar man på skorna och uuuut! Men jag var nog tvungen att utmana mig själv med att anmäla mig till Tjejmilen för att få kontinuitet i det hela. Har ett par kompisar som kommer med till Stockholm och springa också.

Lycka till med annonserna, låter ju spännande!

Det där med att ligga bredvid när de somnar/sover är nåt vi gjorde tre ÅR med vår första kille - har varit mycket bestämda med att INTE göra det med tvåan....:)

Jemayá sa...

Linda: jag önskar verkligen att ni hittar orsaken till oron, och att du får sova då du ska jobba. Jösses, det måste bli jättetungt annars. Ska kolla din blogg och se hur det gått! Och detta med annons...märker att jag inte riktigt orkar bli så entusiastisk, men kanske om "den rätte" råkar dyka upp, så :).

Tack Katri, det var ju intressant att höra (läsa):)

Christina: jag tror nog jag försöker jogga utan vagn, bara jag kommer mig iväg. Men det blev ju lite motion i helgen även utan joggning :)

Britt-Mari: hoppas du berättar hur det gick med milen - vad duktig du är!! Jag försöker sådär försiktigt ställa in mig på att kanske ta mig runt "Grändenrundan" (9km) här i Jepo nästa sommar! Men vi får se, jag får så lätt något viktigare att göra än att jogga :(