fredag 31 augusti 2007

Bättre dag :)

Måste säga något positivt om gårdagen också....fick faktiskt en glad överraskning mitt på dagen. Hade skrivit en artikel om en trädgård här i Jepo, och damen i fråga blev så glad över den så hon hämtade en egenhändigt vävd liten matta till mig! Den råkar vara perfekt i vår kök dessutom. Det var jätteroligt och uppmuntrande.

I dag har vi varit i "storstan" Jeppis - var till loppis först för att se om jag skulle hitta gummistövlar till D. "Hittade" en cykel, barnlänstol, vardags-vinterskor, lampa och "påse" för barnkammarväggen (eller den lär ska vara menad för bilresor, men det går ju att ha både och) med fickor för allt möjligt, summa för allt: 70 euro! Jag är jättenöjd. Vågade inte lämna cykelköpet till nästa år, det är ju inte alls sagt att jag hittar någon där då, och jag vill inte köpa en ny, då den ju ändå kommer att användas en rätt kort tid.

Humöret är mycket bättre i dag. Läbbigt då det kommer så mörka dagar emellanåt -faktum är att jag inte riktigt är i balans, och vet inte riktigt själv vad det beror på. Det är ju fel på allt och alla de dagarna, för att jag själv mår dåligt inombords. Kan det helt enkelt vara hormonerna som ställer om sig efter att amningen slutat?! Fast det var ju redan för en månad sen...Eller kanske det helt enkelt är anpassningen till hösten, känner långt inne i mig att "läraren" är beredd på jobb. Jag hann ju trots allt jobba 8 år heltid, och höstarna var alltid jätteintensiva. Nåja, nästa vecka börjar arbisgymppa och mamma-barn i församlingen, då börjar jag få lite rutiner på vardagen, kanske det också hjälper. Trevligt veckoslut till alla!
ps. någon som vill ha snöbollsbuskar?

5 kommentarer:

Anonym sa...

skönt att rutinerna börjar komma tillbaka:)
ha en trevlig helg !

Anonym sa...

God idé med regelbundet program och social samvaro.Planera redan nu in nåt upplyftande för dej själv för novembermånad. Så har du nåt kul att se framemot trots mörknet som kommer sakta mak.Kram Katri

Annika sa...

Ja, det låter bra det där med rutiner.
Kul att du var inne i storstan och shoppade lite, sådant är ju alltid uppiggande ;-)
Hoppas ni inte har för kallt.

Anonym sa...

Kul med litet shopping.

Hm, har du många snöbollsbuskplantor? Jag skulle faktiskt ha en plats för en eller två......

Jemayá sa...

Tck, du anonyma :), vem är du månne?

Bra katri att du ger mig något trevligt att se fram emot :)

Annika: jo, det är uppiggande när man hittar det man söker (och lite till :). Men det är nog ett helt projekt att ta sig till stan och hinna med allt mellan måltider och sovpass (fast vi åt ju lunch där)

Britt-Mari: De förra hittade hem, men där finns ännu "yngel" under "mamma-snöbollsbusken", kan ta och gräva upp dem idag. Om du inte har något emot att de kan vara ganska tunna och spretiga, tror jag nog att där finns åt dig. Har jag dina kontaktuppgifter...? Om inte, här t.ex. min mail: ullakristin63@hotmail.com ifall du inte hittar min tel t.ex någonstans. Det är bara att komma och hämta, speciellt dagstid har jag rätt lite de kommande veckorna.