tisdag 9 oktober 2007

Inredningsfeber etc

Någon som behöver ett tv-skåp?! Jag fick ett riktigt skov här för några veckor sedan, främst efter ett ett-årskalas. Huset var nyrenoverat, snyggt, enhetligt och inte fullproppat med grejer. Ni kan gissa att det var raka motsatsen till vårt hus, speciellt nedre våningen. Jag bestämde mig alltså för att något måste göras! Mycket kan inte göras, men med små medel kan man ju redan lite piffa upp, t.ex. genom att avlägsna en massa onödiga saker som samlats lite här och var (t.ex. obehövliga tv-skåp...innan jag tog foto fick jag avlägsna en sko och en plånbok från hyllorna som "någon" petat in där efter att jag tvättat det :). Nu har jag inhandlat mål (kakelugnen i köket ska bli vaniljvit, istället för daskigt plåtfärgad), ett skåp ska målas, en stolpe, ett batteri....till soffan och stolarna i vardagsrummet ska jag köpa nytt tyg. Hittad ett lämpligt i K-by i lördags, men måste ta hem provbit först, och sen igen vänta två veckor tills jag ska dit igen, suck.

Jag går annars också i väntans tider ...heheh, är tyvärr inte gravid, men jag är "med badkar"! Det blev lite lustigt, efter all denna väntan på pengar hade jag inte energi att springa och söka bästa budet, utan bestämde mig för en affär där jag tidigare hade kollat in ett lämpligt. Var dit och fick prisuppgifter, men skulle mäta hemma först. Så fick jag höra om ett "tasskar" som hade annonserats i en gratistidning. Den hade vi eldat upp, men firman fanns på nätet - inget badkar där, inte svarade de i telefon och inte heller på email. Men dit for en vecka igen. I måndags beslöt jag mig för att nu beställer jag, sprang in till affären jag fått prisuppgifterna från - bara för att höra att det var något fel på priset (för billigt såklart). Killen skulle ringa mig efter min föreläsning - han har inte ännu ringt. Blev sur och kollade en annan affär, som en väninna hade nämnt tidigare, och halleluja - de hade ett billigare och, tror jag, bättre passande badkar med kortare väntetid, och de ringde dessutom tillbaka då de sa att de skulle göra det! Så snart, snart.....

I kväll var jag dessutom på jumppa igen - så nu känns det som om jag fått mycket gjort och framtiden ser ljus ut, trots tilltagande mörker ute! På lördagen ska jag dessutom och dansa! Det blir otroligt spännande - att se om jag hittar något i skrubben som jag ännu ryms in i :(.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Bra med badkar när man har barn, ungarna älskar ju att bada. När vi renoverade vårt hus drömde vi om ett bubbel-bad, men de var så dyra då (10 år sedan) och så renoverade svärföräldrarna sitt badrum och slängde ut sitt gamla badkar så då ärvde vi det :-). Funkar hur bra som helst även om det kanske inte skulle platsa i en inredningstidning.

Vi har också en plåtkakelugn som vi målat vit men det var nåt strul med färgen....minns ej i detalj, men färgen måste ju tåla värme (om kakelugnen är i användning), kan kolla med mannen om han minns vad det var!

hälsar Britt-Mari

Anonym sa...

PS! Ha det så kul på lördag! Har du joggat nåt? Här "hotar" mina vänninor med Lidingöloppet nästa år :)!!!!!

Anonym sa...

Hej!
Kolla nu in garderoben i tid så du inte blir på dåligt humör med tanke på vad du passar i! :) och sen blir förstörd på grund av det.
Prova i kväll! Tänk positivt! Lycka till på lördag!

Nina(Katarina)

Anonym sa...

Det behövs säkert ett leksaksskåp i barnkammaren när den blir färdig. D verkar ju redan vilja sätta saken i det:)

Jemayá sa...

BM: det lär inte ska finnas speciell färg, men den jag köpt ska tåla rätt mycket, men troligen blir det med tiden missfärgningar där värmen smyger ut, men tänkte att då får jag ju måla om då bara! Det blir inte så mycket joggat, men rör ändå på mig mera än i fjol, t.ex. så det känns bra.

Nina: gjorde det i går, lite nervöst...och avslöjande, men å andra sidan, jag är inte mera 20, livets goda sidor får väl lite synas redan på kroppen :)

Christina: vi har så många skåp där ute som D kan använda sen, detta ska jag nog försöka se till att hittar ett nytt hem!