söndag 28 oktober 2007

Överlever?

I dag mår jag bättre, är fortsättningsvis förkyld, men dimman inne i huvudet har äntligen lättat. Var på promenad med D på förmiddagen, nu medan han sover ska jag försöka ta itu med den svåra artikeln...men gör lite "förberedelser" först....typ städar skrivbord, skriver mail, blogg etc, allt för att undvika just det jag borde göra :).


I fredags gjorde D baddebut i nya karet. Jag badade först i lugn och ro med min mysbelysning och annan rekvisita (rött...vått...) sen fick han hoppa i också. Fotot är inte från det tillfället utan i onsdags då han fick sitta i handfatet så länge jag duschade.

Vill ni göra mig glada denna lite tunga och deppiga tid - kommentera :) (fast det inte finns något att kommentera, så berätta hur ni har det i så fall, eller skriv helst ett "hej"!)

14 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Har varit ute och r�fsat denna bl�siga h�stdag. Vi har skaffat hundvalp. En liten cockervalp, nu 4 m�n. blev opererad i slutet p� augusti och b�rjar jobba igen 23/11 s� vi passade p� nu. Barnen �r glada, valpen �r s�t och det �r mycket jobb tills vi f�r den rumsren. Var p� teater fredagkv�ll "Janis" riktigt trevlig kv�ll. Ska �ka till ladyline p� spinning p� em. Konstigt att ha s� mycket egen tid nu d� jag g�r sjukskriven. Har annars bara vara ledig d� jag f�tt barn knappt 1 �r varje g�ng.

Anonym sa...

Hej!
D var och hälsade på en stund i går. Plockade ur alla traktorer och kärror och djur ur leklådan och var nöjd och glad över att leka en stund med nymodiga leksaker. Kom gärna in fler gånger:) Jag har det betydgligt lugnare nu på hösten än de övriga årstiderna.

Anonym sa...

Hej!
Skriver igen tycks ha blivit något fel på det första meddelandet. Har varit ute och räfsat denna blåsiga dag. Vi har skaffat hundvalp. En cocker 4 mån nu. Blev opererad i slutet på autgusti och börjar jobba 22/11 därför passade det så bra nu. Barnen är glada och det är nog skojigt att ha en hundvalp. Var på teater på fredag kväll "janis.." trevlig kväll. Ska åka på spinning till Ladyline nu

Anonym sa...

Hej!! Jaha, jag har slappat på förmiddagen, sedan sprungit 7 km med en väninna i BLÅSTEN (fy 17 vad det var tungt) sedan pysslat litet, tvättat och sånt, och på kvällen till svärföräldrarna då svägerskan med familj är på besök från utlandet.

Igår var jag på ridkurs, det ger mig massor av energi, att bara vara med hästen och ridläraren, i full fokus på det vi skall göra i just det ögonblicket....blir magiskt ibland och igår var det en sån dag då vi fick till det riktigt bra, allt bara flöt. Mmmm det lever man på nån dag.

Önskar dig mycket kraft i höstmörkret!!!

Britt-Mari

Anonym sa...

Hej Ulla! Jag har latat mej, gjorde en promenix, sen badade vi bastu, sen mat och nu tv.Väntar på min resa till er. Och åter, härliga bilder du visar oss, tack.Kram Katri

Anonym sa...

Här var helgen lugn. På lördag var jag på loppis och försökte bli av med lite babykläder som inte kommer att behövas mer. Basta! Jag lyckades faktiskt sälja för mer än jag köpte... Ensam hemma med ungarna då Bosse(n) var i Sverige. Lugn och skön kväll. Söndagen var också rätt stillsam, vädret var usligt så man kurade helst inne med böcker och sömnad.

Anonym sa...

Heipä vaan! Tein "talviasetelman" pihalle kanervista ja lyhdyistä sunnuntaina. Viikonlopun suurin saavutus! Päivi

Anonym sa...

Hej!
Funderade i morse på att det ju borde ha blivit ljusare på morgonen, men det var mörkt...trodde först att jag tänkt fel...men jag hade nog tänkt rätt i alla fall...för nu på kvällen är det ju tidigt mörkt.... Vilken grabb du har, månne han går i jordbrukartankar? Min C har köpt sig en traktor, en häärlig Grålle...till våren är nog min gräsmatta sönderkörd skall du se. Fast det är superkul att köra Grållen...akta bara då jag börjar cruisa på byn!
Kerstin

Anonym sa...

Hej Ulla, roligt att läsa vad ni sysslar med du å D. E du på ny-Tv nå mer ? Ha d bra där hem i Finland. Kram, Nina

Maj-Britt sa...

Hej! Tänk va D har blivit stor... promenerar själv... Ha det bra. Kram

ulrika v sa...

Vilket härligt badkarshörn ni har - grattis till att ha fått ditt eget SPA! Får se hur länge det dröjer innan vi har råd med ett badkar... Vi har -tyvärr - inte flyttat än!! Men nu är rörmokaren äntligen på plats (vet inte hur många gånger han lovat komma och sen bara tittat in och skjutit fram allt..) och han har lovat fixa färdigt innan han drar vidare. Största delen av elen är också fixad, så snart, snart... alltså tidigast om en och en halv vecka... vi längtar! Härlig blid på D, så stor han blitt!
Kram ulrika v

Anonym sa...

Har inte läst bloggar så mkt i höst men tänker på dig då och då. Ha det bra!

Anonym sa...

Hejsan Ulla. Vilken härlig son du har - och det var roligt att träffas i somras på café på Jakobs dagarna. Två av mina finska kompisar här i Helsingfors har börjat blogga, och det har fått mig att ta mig in i bloggvärlden. Och då fiskade jag fram kortet jag fick av dig också. Hinner inte skriva blogg själv, men tycker det är härligt att läsa andras. Man får bra tips om litteratur, recept och allmänt intressant läsning.

Varifrån skaffade du badkaret och vad kostade det? Vi håller nämligen på och renoverar bastun (som inte funkade- de förra ägarna lurade oss) och nu tänkte jag sätta in ett badkar som grädde på moset och tröst i renoveringsdesperationen. Det är ju ändå så nära man kan komma tropisk avslappning för sina ansträngda muskler, och så tänker man så bra med löddret upp till hakan.

Själv skulle jag nog inte fundera så mycket vad andra säger om barnskötseln - speciellt österbottningar har ju för vana att säga rakt ut vad de tycker - en egenskap som jag börjat gilla med åren. Det svider först, men sen inser man ju att man själv kanske ändå har rätt i sitt eget universum. Eller så har den andra personen rätt. Det är bara att plocka russinen ur kommentarerna. Ni var nog ett bra par. D och du. Hoppas vi har möjlighet att hälsa på er nån gång då vi kör förbi Jepo.

Lycka till med artiklar och skrivandet!

ö. B i H:fors

Jemayá sa...

Hej på er! Vad skoj det var att få ta del av era "liv" just nu!!! Och skojigt att se att det ändå är så många som ännu "är med" här på bloggen fast det dyker upp oregelbundet med text och jag verkligen inte är på topphumör mellan varven! Tusen tack till er alla!!

Susanne: Och du är sjuk"ledig"...?låter som om du har händerna fulla!! Hoppas du inte överanstränger dig i alla fall! Skoj är det säkert med en liten vovve i huset!

Christina: jag tror att jag småningom får lite tråkigare liv...då börjar jag irra runt på vägarna med barnvagnen och söka folk att besöka... ;)

Britt-mari: beundrar dig verkligen för din aktivitet!! Tror nog inte det blir några långa lopp för mig nästa sommar, joggnings"karriären" torkade in helt och hållet under dessa stressiga veckor. Men kanske man får igång motionerandet så småningom igen. Detdär med hästar är också något som jag ännu hoppas på att kunna börja med på gamla dar!

Katt: "ensam hemma med ungarna" och "lugn och skön kväll" - hur går det ihop??? :)

Päivi: kuulostaa tunnelmalliselta!

Kerstin: oj nej, ännu fler traktorer... :)

memyself...:jo, vi har haft två sändningar i höst - digitaliseringen gjorde att vi kom igång senare i år. Ska ta och kolla dina foton noggrannare någon annan gång, verkade jättebra!

Maj-britt: ska du hinna hit och hälsa på innan han blir konfirmerad...? ;)

Ulrika: den som väntar på något gott....låter som om ni har likadan rörmokare där som här - kanske dom är likadana överallt...? Lycka till med slutspurten!!

Tack Ann-Marie, det värmer!

Hej B, va skoj att du hittade hit!!! Badkaret var härifrån: http://svedbergs.fi/s1_bad.asp . Inte lyxigaste som finns, men faktiskt det billigaste jag hittade (fast jag sökte inte jättemycket). Kostade 438,- (med frakt hem).
Jo du har rätt med österbottniska rättframhet - har faktiskt egentligen inte riktigt blivit "utsatt" för den än. Tanten som var kritisk är tyvärr lite dement, både min mamma och jag märkte att hon ändrats mycket till sättet. Men jag antar att då man flyger i taket är det oftast för att personen satt fingret på en öm punkt - man vet ju vad man borde/inte borde göra, men alltid räcker inte ork och "skicklighet" till att få det att bli så. Hoppas verkligen ni har tid att titta in då ni kör förbi!!