söndag 14 oktober 2007

Mår bra i oktober!

Det blev ett riktigt bra veckoslut, fast det såg mörkt ut på fredagnatt. På kvällen blev vi bjudna på mumsig middag (tack B!!), men när det var läggdags blev det problem. Jag hade glömt byta blöja, med röd stjärt och mycket trötthetsgråt då D skulle sova. Höll på och smörjde och vädrade och bytte till sent på natten. Halv ett satt jag med en helt slut D i famnen, där han äntligen somnade utan blöja - och kissade, kanske en liten revansch till slarviga morsan, som inte sköter sitt jobb. Så var det lite lika hela natten, och i något skede märkte jag att han var helt täppt i näsan. På morgonen hade han feber för första gången, inte mycket, men så man märkte det även utan att mäta. Tänkte att det var det med min danskväll - perfekt timing, Ds första feber och min första danskväll.... Men till eftermiddagen hade det blivit lite bättre och på kvällen var han på helt gott humör, febern hade så gott som försvunnit, fast näsan rann. Alltså övergick jag tillbaka till plan A och stack iväg till nkby. Oj vad det var spännande att vara ute så sent - det var ju så mörkt :)! Annars också var det uppfriskande att få komma ut bland folk, fast det kändes konstigt först. Men då jag fick dansa och sitta och titta och låta allt sjunka in en stund började det kännas helt naturligt igen. Såg en massa med bekanta - och dessutom två kusiner, så dansandet blev nästan bisak. I dag har jag dessutom fått massage igen - perfekt, eftersom min höft reagerade på de ovana rörelserna i gårkväll (dvs dansen...så ingen missförstår :). Nu känner jag mig uppfriskad till kropp och själ - härligt att känna sig så mitt i regndaskiga oktober!

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul du kunde gå ut o släppa loss lite.Massage - inte illa! Där ser du, oktober regndask kan va helt ok.Katri