tisdag 8 januari 2008

Deja vu!

Kommer inte ihåg "aksangerna" - herrejess, min stavningsförmåga har helt försvunnit och inte orkar jag börja gräva fram ordböcker nu, ni vet hoppeligen vad jag menar med min stavning :). Här sitter jag, mitt i natten. Påminner om nätter de senaste åren...D ville i min säng någon gång halv två tiden, bytte blöja för att han hade lite rött i stjärten igår kväll (annars också håller de på att svämma över på morgnarna. Enligt vad jag läst, är han alltså inte redo för pottan ännu! Tyvärr.).

Nåja, efter att ha legat och vridit och vänt mig i över en timme, gav jag upp och bestämde mig för att ta tillfället i akt i stället och skriva mail och blogg. Det är så intensiva dagar nu med spisbyggandet och samtidiga planeringen av Ds rumsbyggande, min Hforsresa och mina sydafrikanska gästers besök, så jag går på övervarv. Skojiga varv, men jag ser nog fram emot att spisen blir klar, hoppeligen inom de närmaste dagarna. Det är ju inte så skojigt med tegelstenar, damm, sand och murbruk i vardagsrummet.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hello there!
Det blev snabba ryck med spisen. Trodde att du var i funderings skedet ännu här i mellandagarna. Sätt in en bild på 'byggverket' vet ja. Det går ju nog att sprida ut 'projekten' över hela året....:)

Nina

Jemayá sa...

Vi har nog egentligen funderat på det redan länge, men tog kontakt med muraren före julen, sen blev det snabba ryck för han hade bara tid denna vecka!! Tyvärr går det inte alltid att själv bestämma vad som händer när :(. Det var lite otur att Patti med familj kommer precis då mamma är borta, finns så mycket jag måste passa på att göra då just (t.ex. att fly fältet då det börjar spikas på vinden!)!

Anonym sa...

På tal om ordet i rubriken.. Jag kan ha fel, men jag tror det är déjà vu. :) Fast nu låter jag som en besserwisser.