måndag 16 november 2009

Aktiv helg!

Nu kan jag minsann inte klaga på att det varit ensamt och tråkigt :). Efter att jag fört D till sin pappa i fredags körde jag till Nykarleby för att kolla in den nya pjäsen på Juthbacka Teater. Riktigt bra poänger, men bäst var nog sångerskan Ellinor Haglund. Vilken röst! Man får hoppas hon vågar sig ut från den lilla staden i något skede - det är nästan kriminellt att det bara är Nkbyborna som får höra hennes sånger med jämna mellanrum!

På lördagen var det dags för Vasa, salsa och afrodanslektioner och efter det tog jag in på hotell med två väninnor - spahotell dessutom :). Fast speciellt mycket plaskade vi inte, det var nästan skönare att sitta och käka och se på när andra sprang efter sina ungar :) och sen sitta och njuta i bastun. På kvällen var det dags för restaurangen - mat och musik. Tyvärr får jag väl så lov att avslöja att halv tolv sov vi alla :). Musiken tände sen ändå inte oss riktigt (Gubbrockarna) och dansgolvet var lite för litet för att man skulle ha kunnat "sheika" utan att bli överkörd av pardansarna. Lika skönt att sova ut! B frågade på morgonen: "sökte du efter D i natt?" Jag lär ska ha satt mig upp på natten och trevat med händerna runt mig. Det kommer jag inte ihåg, men det förvånar mig inte, brukar ibland tala i sömnen och också göra olika saker - täcket får jag ju dra på honom varje natt här hemma, så det sitter djupt inrotat :).

Söndagen var skön, började med ett dopp, brunch, shopping i Vasa och så hem. På kvällen blev det ännu barnkonsert med D och flickvännen E med mamma i Nykarleby. Arne Alligator var en ny bekantskap för mig, men riktigt rolig! Tyvärr kändes det lite som om man fick betala för att komma och köpa deras nya skiva...men de några sångerna vi fick höra laiv var nog roliga - och vi köpte en cd :).





Här "signaturmelodin":
...och här deras hemsida.

8 kommentarer:

Marianne sa...

Vilken fin bild på D! Så söt han är.

Kul att ni kom iväg och hade en mysig tjejkväll, sånt behövs ibland.

Kram!

Unknown sa...

Kul att ni har blivit bekanta med Arne Alligator! Vår Samuel (6 år) är fortfarande jätteförtjust i Arne och vill lyssna på deras skiva när han har tråkigt. Här i Nyland kan man se dem ganska ofta på scenen men det är väl mera sällan uppe hos er, tyvärr. Jag har själv märkt att jag ibland sitter och nynnar på nån Alligator-sång på tåget...
Kram!

Anonym sa...

Med de glimtarna i ögonen tror jag bestämt att flaskan i den fotograferande stunden var tom... :-) Det är roligt att ha roligt :-)

Christina sa...

Jag glömde att underteckna. (brukar inte skriva annonymt)

Annika sa...

Jamen det är ju bättre än TRAKTOR ALBIN iallafall...den som man hör typ varje ggn på FIRARSVÄNGEN på sommaren, hahahaha!!!
KUL helg du har haft.
Antar att det var Tropiclandia ni bodde på.
Det är ett fint hotell och deras badavdelning SÅ fin!!
KUL att du haft en så rolig helg!!
KRAMAR

Henrik sa...

fin bild på "D"

Kramar !! !

Taina sa...

Hahahaha! Det måste ha känts skönt att sitta där och ta det lugnt och titta på andra när de jagade sina barn! Vilket hotell var ni på? Tropiclandia? Jag har bara badat där men inte sovit över där...det kanske inte är ett hotell förresten? Det var ju några år sedan.

Kramar!!

Jemayá sa...

Marianne: absolut! Har ju velat åka utomlands, men det kändes som om det nästan räckte med detta :). kram!

Isabella: jo, det är "catchy" med Arne :). Har inget alls emot att lyssna på honom i bilen. Kul att det finns så bra finlandssvenska barngrupper! kram!

Christina: jo, ville att vi skulle känna det riktigt festligt på lördagen, vi gjorde oss sköna samtidigt som vi smuttade på bubbligt. Men fotot är faktiskt dagen efter - där ser man vad en skön brunch kan göra :)

Annika: jo, det var Tropiclandia. Kändes faktiskt lyxigt med hotell och så underbart skönt att inte behöva fundera på transporten från restaurangen :). Njöt nästan mest av allt av morgondoppet i lugn och ro! kram!

Henrik: tack, tack!

Taina: jo, hotellet ligger bredvid badinrättningen. Känns lite lustigt att vandra iväg i badrock bland andra hotellgäster, men det är ju skönt att inte behöva släpa på kläder och sånt. Speciellt för barnfamiljer tror jag stället är perfekt! Återkommer säkert med D i något skede :) kram!