söndag 29 november 2009

Ful fot

För en vecka sedan gjorde jag en ordentlig vurpa. Skulle ta genvägen över mina terrassplattor, som jag varit för lat för att ta in till vintern, som jag brukar. De är alltså av trä - och hala som bara den, märkte jag. Kände mig som en tecknad figur - flög upp, splattrade för att landa på "fötterna" och föll sen ner med en ordentlig duns. Låg kvar en stund för att känna om alla delar var hela, det var de, men det gjorde ont i hela kroppen, för det var säkert en meter luft under mig innan jag landade med hela min kroppstyngd. Fick en ordentlig bula på höger ben under knät, tror att det slog i andra fotens sko. Från och till märkte jag under veckan på dagis att det lite värkte i benet och det gick inte att gå ner på knä, men annars tänkte jag inte på det - förrän jag råkade kasta en blick på foten i slutet av veckan och hajade till. Blodet från bulan har tydligen runnit ner vartefter och samlat sig nere i foten, som också är rätt svullen. Det ser värre ut än det är, för jag känner egentligen inget av det. Så det var "vinterns" första vurpa och inte ens på is :(.

2 kommentarer:

Anna, Fair and True sa...

Vilken tur att det inte gick värre!

Jemayá sa...

Jo, verkligen, det var en ordentlig duns och man får ju småningom börja fundera om alla ben håller :)!