onsdag 25 november 2009

Upp i varv

Det hör väl till, någon vaknatt per termin. Har känt att jag börjat gå upp i varv, helgen var inte tillräckligt lång för att a) hinna städa här hemma b) vila upp. Denna vecka, som jag trodde skulle bli lugn, har visat sig bli annorlunda. På eftis behövs det ännu vikarie på eftermiddagar, jag min dummer lovade jobba onsdag och torsdag. Då jag också haft fullt måndag och tisdag och D sovit jätteoroligt i flera nätter, känns det som om allt snurrar på för snabbt. I dag (klockan är halv fyra när jag skriver - på natten, har varit vaken i snart tre timmar) fyller min mamma 86 år och jag har inte hunnit förbereda det på något vis alls. På hemväg i går tänkte jag bara på vad jag ska hitta på för mat till kvällen, sen var jag så himla trött att jag helt enkelt inte orkade iväg till butiken mera på kvällen. Jag hoppas verkligen att ingen kommer på kaffe, har inte heller hunnit städa där nere, inte har jag någon blomma att ge. Inte fick jag klart här uppe heller i helgen. Det finns ännu en utväg (nej, jag börjar inte städa mitt i natten, trots att jag inte kan sova) ska försöka få tag på en vikarie som jobbade hos oss förra veckan, skulle verkligen behöva få några eftermiddagar för egna grejer. I december är D bara halvtid i dagis, då har jag ingen chans att få något gjort mera på eftermiddagarna. Hoppas, hoppas jag får lite luft i veckan!!

2 kommentarer:

Christina sa...

Nattetid blir problemen större än vad dom är på dagen! Hoppas att det känns bättre nu.

"Att städa när barnen är små, är som att skotta snö medan det ännu snöar".

Appropå vakandet: Glömde du bort att du har en spikmatta?

Jemayá sa...

Christina: du har så rätt och som du såg i nästa inlägg så blev det ju hur bra som helst ändå! Jag låg faktiskt hela 10 minuter på spikmattan i går kväll - men i natt kom jag förstås inte ihåg den! Måste försöka göra det nästa gång det händer!