onsdag 25 april 2007

Gardeningseason is beginning!

The garden is slowly coming alive, it's great! Today was a warm day again, lovely. Went for a bikeride in the evening with C and her daughter S. While they waited for me to get ready, D got his first kiss! It was so cute, they were both sitting on the floor, when S crawled over to him and they "rubbed faces" :). D is 8 days older, but S is already walking a bit. A cute little girl!


Jag undrar vad det kan vara som äter blåsippor - märkte inte att en bit fattades då jag tog fotot. Idag var blomman avknipsad, likadant var det ifjol!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det kan vara skator som är framme och busar med dina vårblomster. Jag minns att min gamla granne var förargad på dessa "schåoror" som var trädgårdsintresserade och ansade i hennes rabatt...

Anonym sa...

Vilka vackra bilder på blommorna! Och kul att du fräschat upp din blogg! Vårhälsningar från Isabella

Jemayá sa...

Aha, det förklarar saken, vi har gott om "schåorona" här, fungerar också som vakthundar. Det var ett förfärligt liv en kväll, jag blev sur att de skulle väcka D och började titta efter - en bysfrass hade vågat sig in på gården, men fick så lov att loma iväg, skatorna såg till det! Månne det fungerar på vargar också...?

TAck Isabella - vårliga hälsningar till dig, säkert mycket mera somrigt hos er redan!