måndag 2 april 2007

Aktiva dagar

Det har varit aktivt för både D och mig de senaste dagarna. Han har fått följa med på intervjuer på lördag och idag (han blev lite lessen idag över att bli ignorerad - det hörs troligen i snutten på torsdag som bakgrundsmusik....). (På fotot en lite yrvaken D med ny leksak :)

På söndagen var jag på revy -vad härligt att få skratta (och lite skoj var det ju att jag var med s.a.s :) - vi har så duktigt revyjäng i byn!! Litterära viruoser, som bara blir bättre! Fast måste medge att jag lite i bakhuvudet hela tiden funderade hur D hade det, han kan vara lite gnällig på kvällarna. Men han var hos ett fadder han troligen kommer ihåg, och där finns "stora pojkar", vilket också är spännande för honom, så allt hade gått bra (TACK!!!).

På fredag var det ju träff med en massa med bebbar (påtar på en brud på fotot :), men då var han lite för trött för att riktigt ta ut svängarna, idag var vi på ett-årskalas. D fick stå för den manliga energin bland fem småtöser och sex stora. Om det fortsätter såhär, borde han inte ha problem med hur man förhåller sig till tjejer då han blir äldre. Lite får han lära sig att putsa vanorna, idag kröp han resolut fram till E och knyckte hennes majsbåge (eller vad de nu heter, ser ut som ostbågar, men är gjorda av majs, inget salt). Å andra sidan bjöd han den senare till en 6-månaders tjej, men kanske han visste att hon ännu var för liten för en smakbit :). Veckan kommer att fortsätta i samma stil, i morgon ska jag till närmaste småstad, onsdag ska hela familjen besöka en äldre dam i byn som ringt miljoner gånger "när ska ni komma på besök???", torsdagkväll jobb, fredag ligger jag och pustar ut inför lördagen då vi ska till närmaste lite större stad på grillfest på kvällen. Åh vad skoj det blir att få gå på "vuxenfest" också - men D är med så det blir tidigt i säng, men ändå. Men när ska jag städa.....problemet med att vara social och aktiv är att ingen sköter hushållet :(, nå, kanske jag får en riktigt ordentlig energikick endera dagen och får uppröjt till påsken. Ha en bra vecka, alla!

ps. Goda sömnnyheter: sen några dagar tillbaka har D somnat sött om efter mjölkslurken kl 6 - och sovit till halv nio/nio - och jag med! AAAAAH!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som ett digert program! Glad påsk i förhand. Det är inte så viktigt att städa ofta, då märks det destomer sen då man verkligen gör det.

Jag ska berätta nu att orsaken till min extrema trötthet den senaste tiden är att jag är gravid igen! Lovis blir storasyster i oktober. Det är verkligen jätteroligt! Men jag är helt slut, hoppas tröttheten går över snart. Kram Malin

Jemayá sa...

Vad härliga nyheter!!! Grattis! Då förstår jag varför det inte är så bara att fixa tröttheten :). Var själv också helt slut i början, var tvungen att ta tupplurer mitt på dagen, det gick bara inte annars. Och du har Lovis att ta hand om! Men det brukar ju vända efter några månader. Oooo vad härligt - stor kram till dig och magen :)

Anonym sa...

Hejsan!
Vad skönt att ni får sova länge på morgonen. Njut så länge det varar.
Glad påsk!

Jemayá sa...

Tack Nemo (skojgit att du också är med) - det varade några dagar, så länge vi båda var förkylda, nu vaknar han igen 6-7 tiden, men det är inte så illa det heller!