lördag 21 april 2007

Swenglish

Time is of the essence, D might wake up any minute, so I'll squeeze all photos into one post, and write both in English and Swedish, depending on what I write about. The weather (those living here will know how bad it is without me telling them...): bad, bad. Cold wind and snow. View through my bedroom window...

Had a week of lots of action again, meeting, local tv, teaching, 4 interviews (tack till alla snälla barnvakter!) and a non-dramatic father-son meeting today. One more week of a few jobs, then it should calm down, just in time for preparations for the big celebrations coming up :). In the dark picture, a normal view in the evenings - D is supposed to sleep, but instead practises his standing up, every night :)!

Har märkt att vi "trappar" framåt med D - kommer perioder då han lär sig nya saker och rutinerna ändras. Då är jag själv också upp-o-ner en tid, tills jag själv får in nya rutiner. Nu har vi båda nått en ny "plattform", tycker jag, då båda igen vant sig vid utvecklingens nyhet för stunden. På kvällarna är han orolig, men jag lägger honom, tar upp igen, då han sprätter upp, och håller på tills han till sist ofta somnar på min mage framför tvn. Jag tror jag inte behöver vara orolig för hans vikt mera, känns som om han plötsligt blivit jättetung! Nu blir det dags för kindtänderna att poppa upp, tandköttet känns "plufsigt" och D gnuggar det med jämna mellanrum.(stal fotoidén, S :)

4 kommentarer:

Annika sa...

Deppväder!!! Trist med snö nu! Vi har 25 grader!!! Nice! Men det har varit en kall vår fram till nu.
D är så gullig!!!

Anonym sa...

Din pappa myser säkert stolt i himlen, för D liknar honom väldigt mycket, tycker jag. I Tirmo blommar blå- och vitsippor, tibast, lungört.Och träna är ludiga som de säger här när löven börjar pukka fram.Kram Katri

Anonym sa...

I Tirmo är våren så långtgången att grannen sätter potatis i jorden. Det glömde jag nämna tidigare. Katri

Anonym sa...

Hej! Härliga bilder på D! Tack för hälsningen, hoppas verkligen vi hinner träffas i maj, vore så kul för de små! Jag har nu äntligen kommit mig för att börja blogga på Bloggen.fi/trollmamman, titta gärna inom du har tid!

Kramar: B´s mamma