söndag 16 december 2007

Glada tider

I lördags var D 7 timmar hos sin far. Jag hade en jättebra dag med möjlighet att föra presenter till folk jag tänkt på (födelsedagar etc), massa med shopping (CM i Kby är toppen!! Bord + stolar, krittavla, träbil med massa grejer - till D, tänkte inte få in allt i min lilla bil efteråt!), naturupplevelser (två hjortar, tror jag - rådjur har väl inte vitt under svansen? - sprang över vägen då jag körde mot Jstad, men behövde inte bromsa) och sällskap till lunch och kaffe (det var trevligt Maggi!! Behövde inte äta mera på kvällen :)). Det var bra att jag hann hem tills D var tillbaka - men hann faktiskt dammsuga ännu också. Var mycket, mycket nöjd med min dag. Märker att när jag bättre hinner med och har möjlighet att både vila och få göra något skojigt, så får jag mera energi att ta itu med saker och ting som blivit liggande här hemma. T.ex. i dag målade jag en stolpe i farstun, som jag tänkt på i flera månader. Det tog ca 15 minuter!! Sen åkte jag på julmarknad till Munsala, medan D sov. Visste att med honom med, blir det svårt att koncentrera sig på julklappshandlandet. Var mycket nöjd med "fångsten", har så gott som presenter till alla nu :) (köpte en bok till mig själv i går :) ).

5 kommentarer:

Annika sa...

Låter jättebra! Vilken energikick du fick!! Härligt. Och vad skönt att vara nästan klar med klapparna. Det är inte jag...
Har ni ngn snö ännu? Inte vi, såklart...

Anonym sa...

Gooood 4 you Ulla ! Va roligt o höra. Kram Katri fr böljan blå.

Anonym sa...

Tack för sällskapet! Roligt att råkas...själv behövde jag inte heller äta mer på kvällen, om man bortser från en konfektask (!!!). Och konfekt är ju enbart hälsomat...
Vi gör om det - lunchträff alltså.
Ha en riktigt bra julhelg!
Kram,
Maggi

Anonym sa...

Vad köpte du för bok?

Jemayá sa...

Annika: jo, det är jätteskönt att känna sig frisk och energisk igen! Tyvärr har vi bara rimfrost på marken, och i tidningen läste jag idag att det ser lite mörkt ut inför julen med snön :(. Julgubben får ta till sina amerikanska flygande renar för att komma fram :).

Kram Katri på böljan blå! Hoppas ni bara har glada och goda tomtar ombord!

Maggi: jag ska ta itu med hälsokosten nu ikväll, dvs konfekten (fick en ask i kväll :).

Matilda: jag vet inte, måste vänta till julafton ;)...nä, kommer faktiskt inte ihåg titeln, det är inte en roman, utan en såndär själv-hjälp-typs "skapa ett bättre liv"-bok!