måndag 17 december 2007

Who are you?!

As you may have noticed, I finally managed to get the Sitemeter working on this blog. Now when I checked the results, it claims that there is an average of 34 readers PER DAY here?!?!?! I have a few valued readers who write comments - but that is about 10 in all! Now I'd really like to know, WHO ARE THE REST OF YOU?! Could you please give me as a one-year gift ( I have my first anniversary with this blog today) a comment, those of you who ordinarily don't comment, or have never commented here - that would really make me happy. Thank you - and again, thank you again to those who often take the time to drop me a line!

20 kommentarer:

Anonym sa...

Som du säkert vet läser jag regelbundet din blogg, men tyvärr kommenterar jag inte så ofta. Grattis på ettårsdagen! Kram. Maggi.

Anonym sa...

Samma här... En riktigt god jul önskar jag dej och din familj!

Isabella

Jemayá sa...

Du har blivit bättre på kommenterandet, Maggi - keep it up! :)

Tack det samma, Isabella! Roligt att ha dig med på bloggen!

Anonym sa...

Jag läser nu som då nog men har aldrig kommenterat. D är så söt så det är kul att se bilder på honom, när vi inte kommer oss för att besöka er trots att vi bor rätt nära varandra..

Anonym sa...

även jag kikar in :)

Anonym sa...

Och som jag har sagt, jag här på Ejdevägen läser sgs dagligen! Kram!

Anonym sa...

Även i Kokkola läser jag, om inte dagligen, så flera gånger i veckan...

Anonym sa...

Happy Anniversary, even though a day late and a dollar short! :) You have a wonderful Blog. I enjoy the pictures very much. Keep up the good work. As for your mystery visitors this might help to explain some of them:

What is Site Meter tracking exactly?

Solution

Site Meter tracks page views and visits. You may also have heard the term "hits". When someone comes to your site, they generate a "hit" for every piece of content that is sent to their computer. Viewing a single web site page would generate one hit for the page and one hit for every individual graphics file that was on the page. A single page could easily generate a dozen or more hits. When you are browsing a site, every time you follow a link, it is treated as a single "page view". Site Meter defines a "visit" as a series of page views by one person with no more than 30 minutes in between page views.

I know I have come here several times to see what's up and just looked around, even though I have seen the stuff before with or without leaving a comment :)

Jemayá sa...

Ds småkusin - i Årvas...?

Hör ni ni "Anonyma", ni som inte gör det - ge mig en ledtråd vem ni är! Har ni inte blogg på blogspot och inte skriver in ert namn, så har jag ingen aning om vem ni är!! "Ejdevägen-anonyma" vet jag vem är :)

Hej Carina :)!

Thanks Matt for the info , I was suspecting something like that. But I also knew there are people who never comment - it's nicer for me to get more interaction in the blog!

Anonym sa...

Hej! Jag läser också om ert liv nästan dagligen, tycker det är så kul då D hittar på samma saker som vår N. De är ju i samma ålder...
N:s mamma - ex. babysimkompis

Anonym sa...

Något har ändrats när man skriver kommentar...fastän jag har skrivit mitt namn så blir jag anonym, men det är andra än jag oxå som ses som anonyma). Jag klickar antaglige fel nånstans. Få se hur det går den här gången... Christina

Anonym sa...

Jag läser även din blogg! Det är roligt att följa med och att se på bilderna!

God Jul-hälsningar av din gamla elev som du träffade på skrivarverkstaden i Hangö.

Anonym sa...

Jo rätt gissat:)

Anonym sa...

Jag läser också mer eller mindre regelbundet :) kommenterade just på ett äldre inlägg också! God Jul och Gott Nytt År!

Anonym sa...

hej, jag läser också nästan dagligen din blogg, det har blivit en trevlig vana när jag vill ta en paus i jobbet. Tyvärr hinner jag inte kommentera så ofta. Det är jätteroligt att se hur ni har det, dessutom är det roligt när man har en länk till Österbotten. Ha en jätteskön jul, tack för det fina julkortet och hälsa alla bekanta. Kram Kiika

Anonym sa...

Päivikin kuittaa... :-)

Anonym sa...

Jag kollar din blogg rätt ofta, är fortfarande hemma och har (ibland) tid för sånt. I morgon startar vi vår resa mot Jepo, vi är framme på lördag eftermiddag, och sen blir det inget surfande på ett tag. Men vi kanske ses, vem vet?

Jemayá sa...

Ns mamma: berätta gärna vad N hittar på - känns bättre att höra att D är i gott sällskap! God Jul till er!

Aha - en anonym mindre anonym :)

och Hangö ja....det är en tid sen -hur går det med ditt skrivande?

Trollmamma: jag kikar hur ni har det alltid då jag inte är för matt för att enbart rafsa något ner på egna bloggen :)

Kiika: tack själv för fotot på de "små", jätteroligt att se dem!

Kiva Päivi kun olet mukana :) Hyvää Joulua sinne!

Katt: det skulle faktiskt vara kul att ses - du vet väl att vi är släkt?

Anonym sa...

Hej Ulla!

Naturligtvis läser också jag fortfarande din trevliga blogg! Men jag har varit otroligt slö att kommentera den senaste tiden, nu skall jag bättra mig :-)!
Marianne

Jemayá sa...

Men vad roligt att du ännu är med, trodde nog att jag hade "tappat" dig! God jul till dig!!