lördag 22 december 2007

Konsert


I kväll var D och jag på vår första konsert tillsammans (eller ja, med honom utanför min mage :) - vår ungdomsorkester spelade i kyrkan. Var lite spänd över hur det skulle gå, eftersom konserten var rätt sent (19), men som vanligt blev det helt annorlunda än jag hade tänkt mig. Hade sett hur D sitter i min famn, kanske lite förskräckt över det höga ljudet från orkestern, mamma får peka ut instrument osv. Under de cirka 1,5 timmarna vi var där, satt D cirka två minuter i min famn. Han trivdes bäst i mittgången och det råkade finnas en trevlig pojke (kanske 8), som kittlade honom på huvudet, och följde med hans aktiviteter, vilket förstås var jättekul för D. Jag satt mest på nålar över vad han ska hitta på. Det var helt ok, tills orkestern skulle spela en av mina favoritsånger - "Gabriellas sång" ur "Såsom i himlen". Just då bestämde sig D för att testa akustiken i kyrkan med ett gällt "iiiiii" :( :( :(. Nappade upp honom och for på en liten promenad bakåt i korset (heter det väl, sidodelen av kyrkan...). Hade tänkt banda med min lilla kamera, men fick bara en liten snutt. En sak jag har lärt mig - fotografering och barnpassning går mycket dåligt ihop.....Men ALLT HAR SIN TID, kanske jag undermedvetet lär mig mer av fotograferingen via mina dåliga snabbisar....Nu ska jag se om jag skulle lyckas sätta ut stumpen jag lyckades banda, medan jag höll ett öga på D! Solist är Victoria Lassander (granne och barnvakt :).

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det lär väl dröja några år ännu innan D börjar njuta av "Gabriellas sång", men jag hann i alla fall få gåshud redan av den snutt du hade filmat! Det måste ha varit otroligt mäktigt att få lyssna till den live och med en så fin solist och den fina akustik som det är i kyrkan! Vilken sångfågel din granne är, D har tur som har en sådan barnvakt, även om han nu tyckte att han borde bättra på sången lite :-)))!!
Marianne

Jemayá sa...

Var nog lite harmad att jag inte kunde njuta av låten, men fick ju ta ansvar så andra kunde göra det. Victoria är faktiskt jätteduktig, tyvärr har hon börjat studera på annan ort, så det blir inte så mycket barnvaktande mera!

Anonym sa...

Bäst tyckte nog D det var att få aplodera själv- han såg så kul ut då:).Christina