måndag 28 september 2009

Bättre!

Jag har blivit "Esberitox"-fan! På Facebook har skrivits om hur jättebra det är mot förkylningssymptom och jag börjar tro det är sant. I går var jag helt slut, i dag har jag kunnat funktionera helt normalt, man märker nästan inte att jag är förkyld!! Först besökte jag min blivande arbetsplats på morgonen, sen plockade jag potatis i mindre trevliga förhållanden - hård vind och damm i mängder :( - sen rusade jag iväg på personaltidningsredaktionsmöte. Och jag är riktigt pigg nu, en halv timme efter hemkomsten! Kan knappt tro det själv, jag brukar ju alltid dras med förkylningar i veckotal och vara trött och energilös. Hurraa! Kanske alla vitaminer och esberitox (ett naturmedel, men nog köpt på apotek) hjälpt! Tror gårdagen också blev värre för att jag oroade mig för alla kommande veckors jobb - till sist insåg jag att är jag verkligen sjuk, så MÅSTE jag också kunna vara hemma och sköta om mig själv, får så lov att ta en dag i taget, då lugnade jag lite ner mig. Fick också sova åtta timmar ostört, det hjälpte säkert också massor. Kram till er alla som visade ert stöd i min mörka stund :) - för faktum är att jag hade helt panik i går och avskydde det liv jag skapat åt mig själv, ville hoppa av allt! Nu traskar jag vidare så gott det går...fotot får illustrera optimismen. Hade med en bubblig flaska förra vecka för att fira 50 åringens första dag på det nya tiotalet :). I morgon börjar min "karriär" som assistent/lektant i barnträdgården :)

10 kommentarer:

Victoria sa...

Lycka till med nya jobbet. Tror det kommer gå hur bra som helst :)

Annars så är jag troligtvis hemma hela vecka 44 och ställer gärna upp som barnvakt om det behövs...

Kramar till er all!

Jemayá sa...

Otroligt, skickade just ut mail till bl.a U-S, kommer att behöva barnvakt ganska många kvällar i oktober, vi får höras :)! kram

Saltistjejen sa...

Underbart!!
Skönt att höra att du är på väg uppåt nu!
Kram!

Anonym sa...

Lycka till med jobbet! Och hoppas du slipper förkylningar resten av hösten.
Kram.
Maggi

Ann-Marie sa...

Lycka till i jobbet!

heffamamman sa...

Håller tummarna att basiluskerna fortsätter att hålla sig i schack! Jag käkar havtornsbär varje gång nån i huset är förkyld och ofta verkar det hjälpa *peppar peppar*. Plus en massa vanliga c-vitaminer i olika former. Men jag ska lägga ditt tips bakom örat.

Hälsa din nya "chef" så mycket! Jag var på en längre praktikperiod hos henne då det begav sig och jag trivdes verkligen. :) Hoppas att du gör detsamma!

Henrik sa...

lycka till med ditt nya jobb, Du är säkert en mycket snäll och trevlig assistent/lektant sådana är guld värda. Kram!

Taina sa...

Vad roligt för dig att det känns bättre och lycka till på barnträdgården!

Kramen

Anna, Fair and True sa...

Har inte provat just det där men brukar alltid ta echinacea när jag känner att en förkylning är på gång. Brukar hjälpa nästan varje gång!

Annika sa...

Jag blir så glad över att det känns bättre och är bättre för dig nu!
Härlig, härlig bild.
Kram!!