söndag 27 september 2009

Som vanligt

Vi har haft några frostnätter här och på FB läser man om förkylningarna som florerar. Min vana trogen har jag förstås också sugit åt mig någon bobba någonstans, humöret är nere i skosulorna och huvudet fullt med mörka dimmor som river till med jämna mellanrum. Jag har ätit mycket mera vitaminer än vanligt och äter/dricker inte mycket annat i dag, hoppas verkligen att en dags lugnt tempo ska hjälpa. D är förstås pigg som bara den, men kan lite aktivera sig själv- släpade bland annat in trafikmattan i sovrummet, där jag låg avklubbad på sängen, jag hoppas han orkar köra bil på den på eftermiddagen då jag också hoppas kunna ligga en stund. Nästa veckan blir en av de brådaste på hela året. Nya jobbet börjar på tisdagen, men samtidigt fortsätter potatisplockandet dagen före och kanske också på eftermiddagarna. Lokaltv och skrivande med intervjuer och artiklar borde jag också få inpressat under veckan. Skulle vilja vara frisk och ivrig, istället för trött, nere och orolig över hur jag ska orka med allt.

4 kommentarer:

Helén sa...

Här kommer en kram med nya krafter!

Henrik sa...

En styrkekram skickar jag till dig.

Saltistjejen sa...

Å det låter verkligen jobbigt just nu Skickar en varm tanek och en kram till dig!!!!!
Hoppas att du snart mår bättre!

Annika sa...

Här kommer en styrkekram till så att du ska orka i det tätnande höstmörkret!!
Kraft!!
Kram!!