torsdag 21 januari 2010

Ny växel

Har varit jättetacksam över att jag bara behövt jobba på förmiddagarna nu i januari. Men nu börjar det rulla igång, det märkte jag i dag då telefonen ringt stup i kvarten. Trodde jobben skulle börja rinna till först i februari, så D är bara deltid ännu nästa vecka (till kl 13 varje dag), vilket betyder att barnvakter ska sökas (inte favoritsysselsättning, men vad gör man!!). Lokaltv börjar igen, företrädaruppdrag likaså, borde skriva kolumn och har rätt mycket inbokat många veckoslut framåt, kurser och dans - har försökt att koncentrera sånt dit, eftersom det inte fungerar på vardagskvällar. Bävar ändå. Stressar lätt upp mig för deadlines och "bindande anmälan" - man vet sällan hur man egentligen mår då det drar ihop sig. Men ska försöka ha mera skinn på näsan - är jag för trött, så får allt annat bli. Punkt slut.

Har faktiskt ett bra veckoslut i sikte. Middag med "bildningskolleger" i morgon. D ska till sin pappa, vi har bytt "transportturer" så jag kan åka taxi med de andra fredagkväll och så hämtar jag D på söndagen. Det är så fantastiskt skönt att vara anställd och ha en arbetsgivare och kolleger, att få en julklapp, att få ingå i ett sammanhang, ha trygghet, få fördelar/roliga grejer (som middagar) också på fritiden av jobbet - hurra! Nu har jag "the best of both worlds" då jag ändå har frihet att jobba med annat på eftermiddagarna.

På lördag har jag ingenting inplanerat - tror det blir en "rå om mig själv"-dag och hoppas minska på sömnskulden då. Trevligt veckoslut alla!!

3 kommentarer:

Emmama sa...

Känner också samma känslor inför jobbet, visst är det en skön känsla! :)

Annika sa...

Låter bra det där med ett trevligt veckolsut, you're worth it!
du har mkt på g härframöver. Roligt, men kanske även lite stress. Men det fixar DU!
Kram o ha en fin helg!

Jemayá sa...

Emmama: verkligen - och efter mina egen företagar/frilansdagar, förstår jag verkligen att uppskatta det! kram!

Annika: Det blev faktiskt en jättetrevlig fredag, lördagen blev skön, men tyvärr drog förkylning igen ner på söndagen. Vi får bara hoppas att det inte blir en så långvarig. kram!