fredag 13 juli 2007

Byadagar/Villagedays


I'm amazed at how talented people we have in our little village (1100 inhabitants). Two of them you see in the picture, taken last night at a "sing along" - the two are characters from our annual "revue" ( vad farao är "revy" - help Matt, "what is "revy" in English?!), a busybody spinster and a cool mechanic.
Tomorrow is the main day, and me and D will spend the day in the center.
Det var härligt att vara på allsång i går kväll. D var igen rätt förstenad en bra stund. Sen gav han sig ut på en liten upptäcktsfärd - han blev att sitta på golvet några rader bakom mig, såg ut att ha det bra med att titta omkring sig, så jag bestämde mig för att fota lite. Hann bara sikta in mig och knäppa av, kollade bakåt - ingen pojke - och så var det färdigt fotat. Som tur var hade L's mamma koll på honom, så han hade inte hunnit långt. Men det blev alltså inga fler foton. I varje fall var jag stolt över att vi har så fina skådespelare/underhållare i Jeppo, de blir bara bättre och mera rutinerade för vart år. D tyckte nog det samma, även om han verkade lite bortdomnad mot slutet - men det blev ju lite sent för honom. Tyvärr märktes det inte då vi kom hem...

Inga kommentarer: