fredag 20 juli 2007

Socialt!

Nu äntligen har jag bildbevis på att D går :). Denna vecka har han börjat gå också utomhus och han börjar få upp farten så småningom. Jag är glad, tycker att det är lättare att hitta på aktivititeter, till exempel på kvällen då jag själv är trött - vi kan gå på promenad runt huset, till exempel!
Vi blev bjudna på "poolparty" på tisdagen, hade en knapp timme på oss, men det var en fin timme!
I onsdags var vi på mamma-barn och hade gäster på eftermiddagen.
I går var vi till Ylihärmä - mommo skulle masseras. D tyckte det var så spännande att vara på promenad i regnet (med vagnen), så han ville inte alls sova. I går gav jag inga jordgubbar (jag lär mig...) och nu har han sovit rätt bra. Jag fick nog lyfta honom i min säng på morgonkvisten, men han somnade direkt om.




I dag är det gäster på kommande igen och i morgon hoppas jag att vi kan åka till Jakobstad och kolla in folket på Jakobsdagarna.
(Thanks Janet for the t-shirt - one of my guests on Wednesday was from Montana!)


3 kommentarer:

Anonym sa...

Moi!
Gör inga förväntningar angående Jakobs dagar annat än att det är fullt med folk överallt och svårt att komma fram mad vagnen...Jag försökte en gång för länge sedan komma genom folkhavet med vagn och två lite äldre barn-det var nästan en mardröm...men å andra sidan kanske jag inte skulle ha behövt gå rätt genom "böllon" utan hållit mig litepå sidan. Lycka till!

Anonym sa...

Thank you again for the visit to your lovely home. You have really done a nice job with the remodeling and the garden. D was absolutely delightful! Alexi talked about him with everyone he met. Those two hit it off rather well.
Yep, I am from Montana, the Big Sky Country. My mother lived in Missoula for many years and was executive secretary at the controller's office at the University of Missoula. It is a pretty place but I wouldn't live there. I like the south central area better ;-)

Jemayá sa...

Tack Christina - du var inte den enda som varnade mig, men det gick jättebra med "ryggsäcken"!

Thanks Matt, it was great that you took the time to visit! Now you now it's not too far from the cottage. D has been "playing football" whenever I give him a ball, so Alexi taught him that :)!