måndag 9 juli 2007

Powerpark etc

Nå nu har jag minsann haft gäster - från onsdagkväll till söndagkväll, med "vaktbyte" fredagkväll. Härligt. På lördagen var vi till Powerpark, min väninna hennes son och grannens pojke. Jag har bara tittat in där kort för flera år sedan, då det inte alls fanns karuseller, så jag blev ganska imponerad. Daniel var nästan frusen av allt att titta på den första timmen. Vi prövade på ett tåg - ingen reaktion förrän på sista varvet då han lite viftade till omgivningarna. I safaribilen vågade han redan lite kommentera vad han såg :)

Tyvärr fick besöket ett tragiskt slut, inte för oss, men för arbetaren som blev under typhoon-grejen och dog. Vi satt då på café, tack och lov, och hade snart tänkt börja fara hem. Det har varit en svart vecka för Ylihärmä - pojken som körde över polisen kom ju därifrån, och nu flickan som dog.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ni ser båda avundsvärt bra ut!Unnar er all glädje och lycka! kram Katri

Anonym sa...

...och besöken fortsatte...jag som kom per tvåhjuling i går 11.7 är jättetacksam över din gästfrihet. Glassen och framför allt rabarberpajen smakade utmärkt och guidningen i Jeppo lärde mig en hel del. Åtminstone borde jag hitta till både Gunnars och "Måtasbärji" utan vägbeskrivning numera.
Din regncape är i tryggt förvar hemma hos mig. Oanvänd tillsvidare även om det blev regn på hemvägen. Som tur är så är jag inte så söt att jag smälter av lite väta.
Tack Ulla, Daniel och mommo för en trevlig eftermiddag!
See you!
Kram från Maggi

Jemayá sa...

Tack Katri! Det var så roligt för oss båda (nåja, D var mer eller mindre stel av undran första timmen...), det måste ju synas på fotona :). Fast dessa var ju tagna innan vi visste om olyckan :(

Skoj Maggi, med kommentar av dig också! Skojigt att få köra lite sightseeing :)