lördag 19 april 2008

Finally!


As quickly as it came, as quickly the snow disappeared! It's still cool in the air, but the sun is warm, and the plants are streching and growing rapidly!

I have my second night without my son since his birth tonight (he is with his dad). Didn't make any plans, and didn't even want to see anyone, I just needed to sort things out at home and feel I'm in no rush and can take it easy in the evening. Haven't painted in D's room for a long time, but now I'm doing it again, just having a pause right now...

Swans and cranes stop on our fields on their way north for the summer. I love the sight!
När jag körde till Jstad i onsdags, såg jag säkert 20 svanar och ett tranpar på vägen. Underbart!! Tyvärr var det mycket trafik, och jag hade bara min pyttelilla kamera med, fick kasta iväg ett snabbt foto genom bilfönstret - men man ser ju vad det föreställer :). I dag på hemväg från Kby var det också en massa svanar - nästan mittemot ett egnahemshus. Tänk att kunna sitta vid köksbordet och beundra alla de ståtliga fåglarna!

Annars har det varit flera dagar av intervjuer, började skriva i går. Nästa vecka jobbar jag varje dag - fick dessutom vikarietimmar i tyska i gymnasiet i slutet av veckan. Intressant att det faktiskt känns kul att vikariera igen...vem vet, kanske lärar"karriären" inte är helt och hållet över?! Tiden får utvisa - ja och förstås hur det känns efter tre dagar i skolvärlden igen :). Tack vare barnvakten känner jag mig inte ens stressad, vilken härlig känsla!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Good 4 you! Bra att du gav dej själv ett kravlöst tillvaro, sånt är viktigt.Roligt att även lärarjobbet smakar igen.Ha en bra dag! kram Katri

Jemayá sa...

Samma! kram tibaax