tisdag 1 april 2008

Praktisk hjälp

Puuuuh! April är oftast en månad då jag har rätt mycket jobb (jämfört med resten av våren, november är en liknande månad). Jag började redan känna hur axlarna började höja sig mot öronen då jag tänkte på allt som är på gång nu just, men tack och lov kom jag på en lösning. Hittade en abiturientflicka, som kan komma och tillbringa några timmar några förmiddagar med D, så att jag får skriva artiklar ostört. Känns som en stor lättnad! Eftersom det ändå är ett kortvarigt projekt med 4-5 artiklar, om en dryg vecka, skulle det inte löna sig att sätta honom i dagvård (vilket ju inte heller med kort varsel är möjligt), så detta är perfekt. Jag får lite mera lugn tid till att skriva, D får frisk luft och program = alla är nöjda :).

Detta veckoslut går också i jobbets tecken, det är Fråga 6an-frågesportsbandning vid lokaltv.

Härligt med vår där ute, snön försvann i ett huj (lite ännu på skuggsidor) och vattnet flödar i dikena. Sandlådan börjar också vara i användbart skick, D grävde där redan ivrigt i dag :). Ett säkert vårtecken är också att jag inte kan låta bli att fundera på vad jag kunde göra i trädgården i år :).

2 kommentarer:

Anonym sa...

Abiturient? Det ordet har jag inte hört på år och dag. Skriver man fortfarande studentexamen i Finland? Det gör man här i Australien också och det är jättenervöst sista året i gymnasiet. Ungarna pratar nästan inte om något annat.

Jemayá sa...

Jo, det gör man, även om det blivit "uppluckrat" - man kan skriva både höst och vår, jag tror inte många skriver allt på en gång mera, och det är ingen skam att skriva om eller ta olika prov olika gånger. Så det är inte riktigt lika dramatiskt som förr, men nog är det nervöst ändå!