söndag 13 april 2008

kl 6, söndagmorgon

Caterobics?


Jag blev väckt redan före fem av att katten skrapade vid dörren, försökte ignorera det, tänkte att den försökte få mig att stiga upp och ge den mat. Fick hoppa upp och jaga iväg den flera gånger, men så höll det på. Kom på att jag själv hört möss inne i väggen någon gång, så det var bara att ge jag upp och stiga upp. Men eftersom katterna var helt galna på min lilla bokhylla i sovrummet, drog jag den från väggen, så de skulle se att där inte fanns något. Döm om min förvåning då lillen efter en stund lekte med en mus :(. Nå, det var ju det jag delvis hade skaffat katterna till - att hålla efter musbeståndet, så de sköter sig. Lessamt bara att det skulle vara en dag som jag skulle sova ut och ta det riktigt lugnt...nå, det blev bra ändå. Var inte speciellt trött, men lyckades faktiskt sova när D sov på dagen (så nu är jag pigg i stället). Det blev en helt bra dag - har lugnat ner mig efter i går - fick huset städat i rena ilskan på eftermiddagen :). Artikeln fanns i dagstidningen i dag, och var ganska annorlunda från den jag hade tänkt skriva, så kanske ändå...men det är inte så brått med det. Jag vet inte hur man skulle lära sig att lyssna till sitt eget fysiska behov, och våga göra beslut utgående från det. Jag borde ha tackat nej till intervjun från första början, eftersom jag känt att jag behöver vila ett veckoslut, nu blev det lite väl dramatiskt det hela. I kväll hade D feber, jag hoppas verkligen att det inte utvecklas till något värre, nu då jag har en brådis vecka framför mig.

2 kommentarer: