fredag 28 september 2007

Läste lite fel

Alla läser väl lite egna rubriker i tidningarna med jämna mellanrum, men sällan lägger man dem på minnet. En rubrik förvånade mig så mycket att det fastnade:
"Balettkurs för jordbrukare" - började redan fundera varför...tills jag tittade efter och såg vad där egentligen stod. Men jag tror att mången jordbrukare skulle må bra av lite balett - stela muskler, mycket jordbundet - tänk att få sväva fram på tå, tänja och sträcka...(det var förstås "blankett" det skulle vara - jordbrukarnas främsta "hobby" numera).

Fick en tidning härom dagen (som jag inte ville ha, men inte kan avboka, utan att avboka alla andra gratistidningar (skrev till tidningen, räcker inte!). Grrrrr. Nåväl, där stod (trodde jag):

"Tervetuloa palelevaan Toyota huoltoon" - stackars verkstadsjobbare, smart att vädja till folks medlidande för jobbarna på verkstaden....(förstås: palvelevaan)

Inga kommentarer: