tisdag 11 september 2007

Rutiner är bra!

Jösses, snart har jag motionerat mer på en vecka än ...ja, vad ska jag dra till med, hela sommaren...? Nåja, mycket har det i allafall blivit. Jogging för en vecka sen på tisdagen, ikväll började jumppan och var och simmade på lördagen, jätteskönt. Det var väldigt lite folk i simhallen, men det blev extraspännande för en jättesnärtig typ simmade på banan bredvid. När det var dags för bubbelpool satt han ensam i en, två tjejer i andra - så jag sällade mig såklart till honom. MEN jag märkte till min fasa att inget ändrats genom åren. Kände mig lika som på tonårsdansen, då killen jag varit förälskad i i åratal äntligen kom och bjöd upp mig - vågade inte ens se på honom, än mindre säga något och var säkert som en stel pinne att hålla i. Nu var jag också rätt stel där jag klamrade mig fast i poolkanten så jag säkert inte skulle nudda vid honom och stirrade ut genom fönstret som om jag varit hypnotiserad. Jag försökte se sådär jätteavslappnad ut, men i denna ålder tror jag nog att antennerna ganska klart berättar vad som är på gång - han måste ju ha sett att jag var helt bortgjord av förlägenhet. Suck, suck. Jag har alltid varit usel på att flörta, tydligen har inget blivit bättre med åldern. Tror att han kan ha varit yngre än jag, så i allafall gjorde jag inte bort mig med någon intelligent replik typ "det är mycket bubblor här i poolen, heheh"...

Nåja, det var ändå en trevlig förmiddag - träffade en klasskompis från Handels på lunchen också. Tyvärr blir Ds dagsrutiner störda av träffarna och han har nu båda gångerna han varit hos sin pappa varit rätt upp och ner resten av dagen, kanske främst för att sömnen på eftermiddagen blir splittrad (i lördags hann han sova en kvart innan jag hämtade honom, och sen sov han inte mera, trots att han brukar sova bra i bilen). Jag kan bara hoppas att han småningom blir van med det hela och nog var han rätt upp och ner efter mamma-barn träffen i onsdags också, trots att han hade det jätteskoj där.

I morgon är det mamma-barn träff igen. Jag har också tagit mig ur den konstiga humörsperiod jag var inne i, tack och lov. Vardagen får lite små kickar av möten (byarådsärenden), mamma-barn träffar och nu mina nya motionsvanor :). Hösten brukar vara lite tung för mig, av olika orsaker, men kanske jag vänt tillräckligt många blad nu för att äntligen få en harmonisk höst, trots tilltagande mörker.

3 kommentarer:

Annika sa...

Blir så full i skratt när jag läder vad du skriver om att känna sig obekväm. Jag var nyligen inne i en ganska trendig affär och köpte ett plagg till karolina. bakoom disken stod en ung kille, 20-24 och så HIMLA snygg, fotomodellsaktig. Jag stod och hummade och tittade ner och ville inget hellre än att bara sticka därifrån. Det var en lättnad att komma ut igen, pust. Nej, man är visst fortfarande bara 16 år, och inget har ändrats. Trist, men sant...en 22 åring kan få en 41 åring att tappa fattningen, liksom...Suck...
Så jag förstår precis hur du kände dig där i vattnet, he, he...
KUL att du satt igång att träna!!! Visst mår man så mkt bättre av det!!
Kram!

Annika sa...

Äh. LÄSER ska det såklart stå i översta raden...

Jemayá sa...

Vad härligt att höra att andra också kan bete sig likadant ännu i "mogen" ålder!!! :)