söndag 8 juni 2008

Grattis Bosse!

I fredags uppvaktade jag en person, som verkligen är en person värd att uppvaktas! Jag kan inte säga att jag känner honom väl, men under årens lopp har vi alltid nu som då haft med varandra att göra. Om jag kommer ihåg rätt, så var han min engelskalärare i högstadiet (den tiden är rätt luddig i mitt minne....), sen var han min kollega. Vi var båda "giftfria" - inte så hälsosamt som det låter, utan en grupp av lärare, som inte var gifta och som ibland träffades :). Sen har jag fått jobb tack vare honom, har vikarierat honom och fick hans engelskatimmar på konstskolan. På Ny-tv är vi också kolleger. Han är inblandad i det mesta som händer i Nykarleby :) och det märktes också på mottagningen, halva stan var där! For också på konserten efteråt - en fantastisk upplevelse, och sade mycket om personen som hade huvudrollen. Det är inte vem som helst som blir hyllad av en hel blåsorkester!! Och vilka sångnummer - jag rördes till tårar av vissa av dem. Halvvägs fick jag börja skicka textmeddelande till grannen att jag behövde lekkamrater till D, ville absolut stanna till slutet! Juthbacka teater hade en fantastiskt rolig version av "Waiting for Godot" - dvs Bosse :). Jag var så glad, så glad att jag fick uppleva konserten, den påminde mig igen om vikten av liveuppträdanden - då kan man få en snutt av magi i vardagen! Måste ta mig i nackskinnet och försöka börja pressa in lite konserter i schemat, det tror jag själen skulle må bra av. Tack Bosse, för denna underbara upplevelse en fredag eftermiddag - hoppas du njöt lika mycket själv (synd på suddiga fotot, satt så långt bak att jag inte lyckades knäppa bättre bild)!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Nu fick jag för mitt inre vilda bilder av din "luddiga" högstadietid!

Anonym sa...

Hej! Jag var också då konserten och nog var den fantastisk. Kan bara säga hyllas den som hyllas bör, Bosse är nog minsann värt allt det fina på konserten :) Höll på att skratta i hjäl mig åt Frits och Lasse, det var så på pricken Bosse :) Jag såg en skymt av dig men då satt jag redan på min plats långt in i en bänkrad, hade varit skoj att hinna prata lite :) Men det händer ju mer spännande i sommar så nog måste vi ju snubbla över varann nånstans.

Trollmamman

Anonym sa...

Vilken solstråle(ref fotot) denhär killen är, fast jag inte känner honom alls.h.K

Jemayá sa...

Matilda: jag var nog en snäll flicka under högstaditiden, åtminstone i skolan :). Men jag flöt liksom bara med, kommer inte ihåg just något alls från den tiden!!

Trollmamman: jag såg er också på Juthbacka, men då var det inte heller möjligt att rusa fram och prata. Men som sagt, vi syns säkert någonstans i sommar, kanske ni kommer på byadagarna i Jepo i juli :)

Katri: du ser igen helt rätt - vad jag känner av honom är han en mycket varm och positiv människa!

Anonym sa...

hej,
jag (och kanske du också) hade honom också i finska. Och vi sjöng ibland på språktimmarna!! Det var jätteroligt. Tack vare honom kommer jag ännu ihåg texten till humppan "hej Karjalasta heilan/heilin (?) minä löysin ... " :) Bosse har blivit lite gråhårig, men ser lika glad ut som han brukade vara. h. Kiika

StrandMamman sa...

Och jag minns Kalliolle kukkulalle och Kevät toi, kevät toi muurarin... !!
Hälsningar också till dig Kiika! från en trädgårdsmästar/blomsterhandlardotter :)

Jemayá sa...

Kiika: hade nog säkert samma finska jag också, för jag kan också ganska många ord till finska sånger, fast jag normalt är urusel på att komma ihåg sånt!

Strandmamman: ja, jo, dedär också :)