onsdag 4 juni 2008

Vaddå sluta med nappen?!

Efter att vi sist var till rådgivningen sa mamma att tanten sagt att jag borde sluta använda napp. Före det hade jag inte tänkt så mycket på det, bara använt den då jag var ledsen eller trött och skulle sova. Nu insåg jag att jag ÄLSKAR min napp och vill ha den mest hela tiden, ibland testar jag två, speciellt då tandköttet kliar känns det jätteskönt. Fast nu igen är jag alldeles stockad i näsan, har haft svårt att sova två nätter, och då är det så svårt att suga på nappen, då blir jag ännu lessnare. Förstår inte hur jag skulle kunna ge upp den?!
Jag tror det är mammas fel att jag igen en gång blivit flunsig - i söndags då det var så fint väder, lät hon mig springa nästan nakupelle utomhus då hon byggde ett bord. Mommo höll på att säga åt henne att sätta byxor på mig, men mamma sa att det var tillräckligt varmt utan. Mommo vet nog bäst. Annars var mamma väldigt glad då hon byggt sitt livs först bord, på fotot syns det, under det röda fatet. Det ser kanske lite originellt ut, men hon sa att det viktigaste var att det fungerar, hon ville ha det just till växthuset, där jag också brukar hjälpa till.

Nu har jag också blivit fotograf - medan mamma höll på med det ena och det andra, hittade jag hennes kamera och bestämde mig för att utforska den. Så här fin bild hade jag tagit av himlen :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

hej D,
det är besvärligt det där med tutten, då den är ju så kär. Min flicka Vilma gav upp sin tutt först när hon var 5 år. Det var jättesent, men det gick sist och slutligen ganska lätt. Jag hade länge gått o grubblat hur i all världen vi ska få den från henne utan att hennes värld rasar sönder. En kväll hittade vi inte tutten nånstans. Hela familjen sökte - ingenstans. Då sa jag att nu räcker sökandet, alla ska i säng och att Vilma får klara sig utan tutt den natten, och så gick det. Hon grät inte, höll bara mammas hand en stund innan hon somnade. Efter den dan försvann alla tuttar från vårt hus, det var säkert mössen som behövde dom till sina babysar. Hälsa mamma att jag, Vilma och Oliver ska försöka hinna hälsa på er i sommar, vi kommer till Ö-botten i början av augusti.
Kram Kiika
PS. Du är nästan lika duktig att fota som mamma :)

Anonym sa...

Jaa, a "mössen", eller "tippan" eller nån anna djurunge kan behöva nappen - sedan då det är dags.JO visst är det skönt att vara utan kläder då det är varmt men men ...mommo vet nog. kramsi Katri

Linda sa...

Hejsan! länge sen jag haft tid att kommentera. Visst är det svårt att veta hur mycket kläder de små ska ha på sig. Men förhoppningsvis blir det en varm sommar så att inte mycket kläder behövs.

Och det där med arbetskraft är mycket bra. Ju större min mage blir desto mer märker jag att V klarar av att hjälpa med! :) Och han vill ju så gärna hjälpa! Att vattna blommorna är nog det bästa! :) sen är det en annan sak om blommorna verkligen får nåt av vattnet också...

Har ju också flyttat från bloggen.fi nu. Nya adressen är www. felixson.blogspot.com

Jemayá sa...

Kiika: jag ska säga åt mamma att hon inte behöver stressa med tutten ännu :). Fast jag tror hon nog tänker ta itu med saken ganska snart :( - själv gick hon till butiken och köpte ny (skrev upp) då hennes mamma sa att det räckte med tuttandet :(. Nu tänker hon att det itne får bli likadant :(.

Katri: får hitta på någon "behövande" här småningom :)

Linda: vad roligt att höra från dig - vid lämpligt tillfälle ska jag ändra länken (lite för trött för tekniska grejer nu just:)