söndag 8 juni 2008

Nytt modem

Ifall det blir tyst här en tid, så betyder det troligen inte att jag har någon stor kris på gång...eller ja, kanske jag har det, för i morgon ska jag byta modem, och samtidigt koppla in "multivoice", dvs, har sagt upp trådtelefonen och ska börja ringa via datorn. Men eftersom det gamla modemet krånglat en längre tid (jag får rycka ur elsladden och koppla i igen nästan varje dag, ibland flera gånger om dagen), har jag köpt ett nytt. Det blir spännande att se om det funkar direkt....

4 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, hoppas det funkar utan alltför mycket strul.

Men jag tycker faktiskt att diverse teknikgrejor har blivit mer användarvänliga och mindre krångliga med tiden, eller så har man bara vant sig....

hälsar B-M

Annika sa...

Ulla, det är ett h-vete att vara utan modem. I know, all too well...
Sitter och kollar mina favvisbloggar lite snabbt från ingrids hus. JAG har ju inget bredband. Imorrn ska dom komma och fixa det hela...HOPPAS jag. Just nu känner jag mig väldigt neggig vad gäller just fixet. Håller på att gå åt utan mitt bredband...Haha, snacka om BEROENDE!!!

Anonym sa...

Hej Ulla!
När du nu får tekniken att fungera så ser du att "I am still alive" :)! Jag har bara inte haft möjlighet att läsa din blogg på en tid men nu har jag uppdaterat mig och läst alla dina trevliga inlägg och sett på söta bilder av D och alla fina naturfotografier här på din blogg. Jag har också beundrat bilderna från din trädgård, du tycks verkligen ha gröna fingrar! Det är en underbar tid vi har nu, allting ändrar dag för dag och grönskan är som allra intensivast just nu, man borde inte gå till sängs utan njuta av naturen dygnet runt! Ha det bra!
Marianne

Jemayá sa...

B-M: ja, man har väl lärt sig lite knep hur man ska göra, men det var nog lite knepigt....

Annika: jag vet hur du känner dig, i ett skede i går hade jag ingen aning om vad som kunde vara fel eller varifrån jag kunde få hjälp - att inte ha denna livlina ut i världen, ingen blogg, inga mail, kändes HEMSKT!!

Hej Marianne - roligt att ha dig med igen!! Jo, det är härligt där ute nu, och min "jordbrukarhysteri" har lagt sig så jag kan mera njuta av trädgården, utan att hetsa upp mig över allt som behöver göras :)